TRENDS
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

‘Same game, new rules’

‘Tijdens INTERVISIE 2019 krijg je zicht op actuele trends en de relevantste ontwikkelingen binnen de retail. Zodat je de nieuwste inzichten kunt toepassen voor je eigen business.’ De uitnodiging belooft veel. Niet zo vre..

Lees meer

De top trend voor 2020: “Winnen met Woorden"

06 December 2019

De toegenomen belangstelling van de consument voor de verhalen achter hun voedsel- en drankproducten en hun opmerkelijke invloed op de aankoopbeslissingen heeft ertoe geleid dat bedrijven steeds meer aandacht besteden aa...

Searious Business en Moonen Packaging samen duurzaam

05 December 2019

Searious Business en Moonen Packaging zijn een intensieve samenwerking gestart. Het doel is helder: in 2030 moet honderd procent van de verpakkingen van gerecyclede of hernieuwbare grondstoffen gemaakt zijn. Samen met de...

Lock-ins belemmeren transitie circulair voedselsysteem

05 December 2019

Minister Schouten van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) beoogt Nederland koploper te maken in kringlooplandbouw. Daar zijn we echter nog lang niet; het huidige productiesysteem is niet toekoms...

Amerikaanse onderneming neemt belang in Evolution Meats

05 December 2019

De Amerikaanse investeringsmaatschappij Unovis Partners heeft een belang genomen in Evolution Meats, een Nederlandse startup uit Roermond die veganistische vleesvervangers en snackproducten ontwikkelt. Evolution Meats (v...

Nederlanders eten graag bewust

04 December 2019

Het merendeel van de Nederlanders (60%) geeft aan vaak met veel aandacht te eten, dat blijkt uit onderzoek, onder ruim 1.000 respondenten in opdracht van het Voedingscentrum. Nederlanders nemen de tijd voor de maaltijden...

Diervriendelijk: Vooral uit eigenbelang

04 December 2019

‘What’s in it for me?’ is de vraag die veel consumenten zichzelf stellen bij het kopen van diervriendelijke producten. Als producent is het daarom verstandig om het eigenbelang van de consument te benadrukken bij verkoop...

Op zoek naar kansen in een onzekere wereld

02 December 2019

In 2020 wordt de mondiale markt voor dierlijke eiwitten geconfronteerd met een onzekere wereld, maar er zijn nog steeds kansen te vinden. De Afrikaanse varkenspest domineert de vooruitzichten, die in 2019 tot ongekende v...

KIDV publiceert recyclecheck flexibele kunststof verpakkingen

29 November 2019

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken publiceerde op 28 november de Recyclecheck voor flexibele kunststof verpakkingen. Producenten en importeurs van verpakte producten en verpakkingen kunnen met de Recyclecheck relatie...

Reststromen als grondstof voor veevoer

25 November 2019

Nederland moet minder afhankelijk worden van de invoer van eiwitrijke producten, om de verduurzaming van de veehouderij te kunnen realiseren. Dit kan door meer reststromen te gebruiken voor de productie van veevoer. Het ...

'De rol van vlees in een gezond en duurzaam dieet’

22 November 2019

Geen ja/nee-discussie over vlees, maar een gesprek op basis van feiten over de mate waarin consumenten die vlees willen eten, dit duurzaam kunnen doen. Is er een balans mogelijk tussen voedingswaarde en klimaatdruk, zoda...

Vegamonitor: ‘Wordt minder vlees eten de norm?’

22 November 2019

Steeds meer Nederlanders geven aan in de komende vijf jaar minder vlees te gaan eten, én men denkt vaker dat minder vlees eten de norm zal worden in Nederland, dit blijkt uit de onlangs gepubliceerde Vegamonitor van Natu...

Coca-Cola start met KeelClip™ verpakking

20 November 2019

Op maandag 18 november heeft Coca-Cola de introductie van de KeelClip™ aangekondigd. Dit is een nieuwe minimalistische kartonnen verpakking voor multipacks blik. Coca-Cola bespaart hiermee 350.000 kilo nieuw plastic per ...

200 miljoen voor promotie agrifood

20 November 2019

In 2020 zal de Europese Commissie een bedrag van 200,9 miljoen euro uittrekken voor de financiering van afzetbevorderingsactiviteiten binnen en buiten de Europese Unie voor landbouwproducten uit de lidstaten.  Het nie...

Gemaksgeneraties: grote invloed op de foodmarkt

20 November 2019

Generatie Z is in vergelijking met de Millennial nog meer foodmindend, en buiten de deur eten is voor deze generatie nog vanzelfsprekender, dit blijkt uit de FSIN FoodShopper Monitor 2020. Wij geven een kleine samenvatti...

Tien wereldwijde interventies tegen food waste

14 November 2019

Op 12 november is het rapport 'Reducing Food Loss and Waste: Ten Interventions to Scale Impact' gelanceerd tijdens het internationale congres 'Reduction of food losses and waste' in het Vaticaanstad. De auteurs van het r...