De consument wil méér (en minder)

De consument koopt meer gemak, wenst betere en meer productinformatie én wil minder plastic in verpakkingen. De impact van deze ontwikkelingen op de verpakkingsindustrie is groot en neemt in de toekomst snel toe. Wat bet..

Lees meer

Arla Foods streeft duurzame zuivel

12 March 2019

Arla Foods en haar 10.300 eigenaren presenteren een ambitieus plan om de transitie naar duurzame zuivelproductie te versnellen. De hoofddoelstelling in het duurzaamheidsprogramma is het reduceren van de uitstoot van broe...

20% minder verpakkingen

05 March 2019

Consumenten, supermarkten, maatschappelijke organisaties en overheden oefenen steeds meer druk uit op bedrijven om duurzaam te verpakken. De Nederlandse supermarkten hebben onlangs met elkaar afgesproken dat er in 2025 m...

Groots koken met passie

05 March 2019

Wat een treffend voorbeeld van samenwerking: StarCuisine, specialist in oriëntaalse gerechten, en Ilpra Benelux uit Barneveld, leverancier van traysealmachines en folies, vinden elkaar al tien jaar. Een win-winsituatie b...

Bewustwording duurzaamheid en recycling

05 March 2019

De markt wenst minder verpakkingsmateriaal. De focus ligt op milieuvriendelijke verpakkingen en composteerbare folies. “Wij stimuleren het gebruik van mono-materialen. Nieuwe ontwikkelingen vereisen ook aanpassingen aan ...

Voedselveilig verpakken

05 March 2019

De verpakking van je product is méér dan een aantrekkelijk omhulsel dat de verkoop vergemakkelijkt, en dat geldt zeker bij verse producten. De verpakking is medebepalend voor de houdbaarheid van je product. En dus voor d...

'Verpakken is een bijzonder ding'

05 March 2019

De rol van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken is veranderd. Ze wordt steeds meer een partner voor het bedrijfsleven; een logisch gevolg van de ontstane maatschappelijke druk ten aanzien van verpakkingen. Directeur Ch...

De kracht van verpakken

05 March 2019

Een verpakking is als de deurgreep van een mooi gebouw. Het is de eerste hand die je de bezoeker geeft. Verpakken en verkopen zijn broer en zus. Verkopen is helpen kopen en een mooie verpakking helpt daarbij. Een fant...

Has Food Experience 2019

05 March 2019

Ruim 200 aanstormende food professionals presenteerden op 5 februari 2019 tijdens de 11e editie van de HAS Food Experience vernieuwende projecten in het thema Today’s Food Challenges. Ieder jaar worden tijdens de HAS Foo...

De toekomst van de verpakkingstechnologie

05 March 2019

Het recyclen van plastic is een hot topic in de Nederlandse verpakkingsindustrie. Dit hoofdthema komt dan ook uitvoerig aan bod tijdens Empack 2019; met ‘voedselcontactmomenten’ en een miniconferentie. Tijdens de beur...

Plasticbesparende verpakkingsoplossingen

25 February 2019

Met trayseal- en dieptrekverpakkingstechnologie is het plasticbesparend verpakken van verse levensmiddelen een feit. Multivac presenteert op de beurs hun nieuwe, betrouwbare en innovatieve PaperBoard verpakkingsoplossing...

Lijst 50 future foods geïntroduceerd

21 February 2019

Volgens deskundigen van de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN (FAO) is je dieet waarschijnlijk niet gevarieerd genoeg. En de implicaties van een repetitief dieet zijn veel ernstiger dan saaie maaltijden. De wereld...

Deal minder en beter gebruik van plastic

21 February 2019

Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, Stientje van Veldhoven, heeft een deal gesloten meer dan 70 milieuorganisaties en bedrijven. Doel: 20 procent minder plastic gebruiken, meer plastic opnieuw gebruiken en...

20% minder verpakkingen in 2025

18 February 2019

De Nederlandse supermarkten hebben afgesproken dat er in 2025 20% minder verpakkingsmateriaal in de supermarkt ligt. De branche zet zich collectief in voor minder én duurzamere verpakkingen. Dit is onderdeel van een aant...

Red Seaweed Promise gelanceerd

15 February 2019

Om te zorgen voor een duurzame zeewiervoorzieningsketen op lange termijn, heeft Cargill de Red Seaweed Promise™ gelanceerd. Het programma is specifiek ontworpen om de belangrijkste duurzaamheidsuitdagingen voor de oogst ...

Trends en ontwikkelingen: De circulaire economie

11 February 2019

Wat eten we in 2050? Kan de productie van ons voedsel duurzamer? Wie gaat de transitie naar een circulaire economie betalen? Ligt de verantwoordelijkheid bij de overheid, het bedrijfsleven of de consument? De politiek bu...