Duurzaamheid
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Lifestyle is de toekomst

Een ovenkroket die bij hitte splijt, een product dat tijdens het bakken te veel vocht loslaat, het verlagen van het zout-, suiker- en/of vetgehalte, een betere hechting willen tussen laagjes in het product. De vragen van..

Lees meer

9 startups zijn klaar om de foodindustrie op zijn kop te zetten

16 april 2021

Negen baanbrekende startups uit Mexico, Chili, India en heel Europa hebben zich aangesloten bij de zesde editie van De ProVeg Incubator, een baanbrekend programma voor ondernemers in de voedselsector.  De ondernemers ...

Marc Laus: ‘We kunnen niet achterover leunen’

12 april 2021

De aardappel. Bekend als zetmeelproduct, basisingrediënt voor Hollandse stamppotten, grondstof voor patat en chips, inspiratiebron voor een wereldberoemd werk van Vincent van Gogh. Maar deze knol is veel méér dan dat. En...

Duurzaam en ambitieus project nadert afronding

12 april 2021

Westfort Vleesproducten is een zeer moderne slachterij, waar flink is geïnvesteerd in dierenwelzijn, een betere vleeskwaliteit en duurzame energie-oplossingen. In IJsselstein realiseert het bedrijf nu een van de modernst...

Deuren maken het verschil

12 april 2021

Warme luchttoevoer en ijsvorming in de vriescel gaf Seacon Production kopzorgen. Het bracht de kwaliteit van de diepgevroren visproducten in gevaar. Een nieuwe luchtdeur in combinatie met snelloopdeur zorgden voor de gew...

Tomassen Vlees: ‘Verbeteren is een continu proces’

12 april 2021

Mike Tomassen staat samen met zijn broer Dennis aan het roer van Tomassen Vlees uit Someren. Ze slachten puur sang voor derden, waarbij 70% Beter Leven, een deel biologisch en voor de rest regulier. “Massaproductie is ni...

WETGEVING en ingrediënten

12 april 2021

De groeiende vraag naar plantaardige producten, alternatieve eiwitbronnen en een duurzamer voedselsysteem gaat onvermijdelijk gepaard met nieuwe en aangepaste wetgeving; ook ten aanzien van de etikettering van levensmidd...

25% biologisch voedsel in Nederland ‘niet realistisch’

07 april 2021

In 2030 moet het areaal biologische landbouwgrond zijn gegroeid van 8,5 procent nu naar 25 procent, stelt de Europese Commissie in een uitwerking van de Farm to Fork-strategie van Eurocommissaris Frans Timmermans. De EU ...

Toolkit helpt regio’s in EU op weg naar bio-economie

06 april 2021

Hoe kunnen regio’s reststromen uit de agro- en foodindustrie succesvol omzetten in voedsel, veevoer, chemicaliën, materialen of energie? Sinds kort is er een uitgebreide toolkit waarmee regio’s stap-voor-stap een regiona...

Steeds meer positieve aandacht voor kweekvlees

06 april 2021

Kweekvlees is volop in ontwikkeling en onder positieve aandacht van de consument, zo blijkt uit onderzoek door ABN AMRO. Toch zijn er nog grote obstakels te overwinnen voordat kweekvlees echt een weg vindt naar het bord ...

Duurzaam voedsel verpakken zonder kwaliteitsverlies

30 maart 2021

Met het oog op de wereldwijde beweging op het terugdringen van het gebruik en de verspilling van plastic zitten voedingsmiddelenproducenten daarom in een lastig parket. Plastic blijft namelijk vooralsnog het beste materi...

Verpakkings-oplossingen in Food

30 maart 2021

Hoe kan de houdbaarheid van kwetsbare producten worden verlengd? Hoe kan het verbruik van verpakkingsmateriaal verminderd worden? Welke duurzame verpakkingsconcepten biedt MULTIVAC speciaal voor AGF en gemaksvoeding? En ...

FNLI in actie tegen hoge energiebelasting foodsector

30 maart 2021

Levensmiddelenbedrijven onderschrijven de noodzaak voor verduurzaming als geen ander. Om de energietransitie in de levensmiddelenindustrie te realiseren is een eerlijker inrichting van energieheffingen en -subsidies nodi...

Aankoop biologische voeding met 7% gestegen

30 maart 2021

Consumenten zijn vaker biologisch gaan kopen: de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen steeg het afgelopen jaar met 7%, zo blijkt uit een nieuw GfK onderzoek (2021). Dat lijkt onder meer het gevolg van de to...

EC presenteert actieplan voor biologische sector

26 maart 2021

Op donderdag 25 maart 2021 heeft de Europese Commissie een actieplan voor de ontwikkeling van de biologische productie gepresenteerd. Het doel ervan is de productie en consumptie van biologische producten te stimuleren, ...

Albert Heijn schaft plastic zakjes voor groente en fruit af

25 maart 2021

Albert Heijn stopt met de plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. Dat scheelt 130 miljoen zakjes -oftewel 243.000 kilo plastic- per jaar. Klanten kunnen voortaan gebruik maken van duurzame verszakjes. Deze zijn ...