Verpakken
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Searious Business en Moonen Packaging samen duurzaam

Searious Business en Moonen Packaging zijn een intensieve samenwerking gestart. Het doel is helder: in 2030 moet honderd procent van de verpakkingen van gerecyclede of hernieuwbare grondstoffen gemaakt zijn. Samen met de..

Lees meer

KIDV publiceert recyclecheck flexibele kunststof verpakkingen

29 November 2019

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken publiceerde op 28 november de Recyclecheck voor flexibele kunststof verpakkingen. Producenten en importeurs van verpakte producten en verpakkingen kunnen met de Recyclecheck relatie...

Coca-Cola start met KeelClip™ verpakking

20 November 2019

Op maandag 18 november heeft Coca-Cola de introductie van de KeelClip™ aangekondigd. Dit is een nieuwe minimalistische kartonnen verpakking voor multipacks blik. Coca-Cola bespaart hiermee 350.000 kilo nieuw plastic per ...

Altijd op zoek naar duurzame samenwerking

11 November 2019

Het succes van Koç Vleeswaren is te danken aan het grote enthousiasme van de gebroeders Gürcüoğlu, aldus directeur Hikmet Gürcüoğlu. Dit stelt het bedrijf in staat om het beste te maken van product, productietechnologie ...

80% plasticreductie

05 November 2019

Vegan Masters is sinds kort bezig om convenience food te ‘veganizen’. Van pizza tot burger en van stamppot tot curry maken ze lekkere vegan-varianten. Het bedrijf heeft nu 30 ultra-verse mainstream convenience foodproduc...

Zes manieren om de plastic puzzel te lijf te gaan

10 October 2019

Nederlanders gebruiken jaarlijks ca. 26 miljard plastic voedselverpakkingen en de trend wijst op een verdere stijging. Echter als consumenten hun gebruik met vijf verpakkingen per jaar verminderen, kan dit de groei tot s...

Retail meets foodindustrie

25 September 2019

Meet & Greet met Alibaba Group en Hoogvliet. Wil je weten hoe je relevant blijft als bedrijf in een veranderende keten? Ben je ondernemer/beslisser van een foodproducerend bedrijf? Laat je 7 november 2...

Kan transparantie gezonde keuzes stimuleren?

16 September 2019

De Rijksuniversiteit Groningen en Wageningen University & Research zijn een onderzoeksproject gestart met vrijwel alle supermarkten in Nederland. Het onderzoek ‘Transparant gezond & duurzaam’ richt zich op interventies o...

Gebrek weggooi-instructie obstakel voor recycling

29 August 2019

Consumenten vinden het moeilijk te bepalen in welke afvalbak de verpakkingen moeten.  Opvallend vaak, op bijna de helft van de verpakkingen, staat helemaal geen informatie in welke afvalbak deze moet worden gegooid. Dit ...

Vraag naar klimaatneutrale verpakkingen stijgt

26 June 2019

Duurzaamheid is actueler dan ooit. Ook supermarkten hebben duurzaamheid hoog op de agenda staan, de consument stelt steeds meer kritische vragen en het verpakkingsmateriaal ligt onder een vergrootglas. De Nederlandse sup...

Jumbo maakt duurzame flessen

17 June 2019

Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Deze week verschijnt de populaire 1 liter fles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke verpakking. Daarna volgen ...

Maxima Seafood in retail

10 June 2019

De ambitie bij visleverancier Maxima Seafood om uit te breiden naar retail bestond al even. Toen vanuit Delhaize de vraag kwam om coquilles te leveren, werden de plannen snel concreet. Dat vroeg wél om de nodige aanpassi...

HAK voert Nutri-Score in

23 May 2019

Groentefabrikant HAK wacht niet tot het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een definitieve beslissing neemt over een nieuw voedselkeuzelogo als opvolger van het in 2016 afgeschafte ‘Vinkje’. Vanaf 1 s...

KIDV lanceert innovatieplatform

21 May 2019

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) lanceert met de Community of Sustainable Packaging Innovators hét innovatieplatform op het gebied van verpakkingen en recycling. Dat is goed nieuws voor startups, scale-ups o...

IFFA 2019 - Mix van traditie en hightech

10 May 2019

Zes dagen lang heeft IFFA - de nummer 1 beurs voor de vleesindustrie - laten zien hoe de sector zich kan voorbereiden op de toekomst. Van de slimme vleesfabriek, verpakkingstrends en voedselveiligheid, via clean labellin...

Nieuw Brancheplan Voedselverpakkingen

09 May 2019

Duurzame en recyclebare verpakkingen staan steeds hoger op de agenda van de directies en managers in de industrie. Ook de levensmiddelenindustrie neemt haar verantwoordelijkheid en maakt voedselverpakkingen al jaren duur...