Voeding en online-omzet plussen fors

De omzet van de detailhandel was in augustus 3,4 procent hoger dan in augustus 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 3,2 procent. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarn..

Lees meer

Marketingrapport Slagersbranche 2018

12 October 2018

Marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd onder slagerijen in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het Marketingrapport Slagersbranche 2018. Het Marketingrapport Slagersbranche 2018 b...

Nadia Menkveld: ‘Voeding is politiek’

09 October 2018

Welke effecten kan het groeiend populisme in Italië hebben op onze visindustrie? En hoe beïnvloedt een besluit in het Kremlin een Nederlands verpakkingsbedrijf van voedingsmiddelen? Deze vragen zijn het werkterrein van N...

Nederlanders eten ongemerkt gezonder

09 October 2018

Elk jaar worden er - in het Akkoord Verbetering Productsamenstelling - door de levensmiddelenindustrie en supermarkten afspraken gemaakt over verlaging van suiker, zout en verzadigd vet. Uit een recent overzicht blijkt d...

Vijf supermarkttrends voor 2018

11 December 2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD ziet vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in 2018. 1. Private label gaat premium Supermarktorganisaties zetten steeds steviger in op hun aanbod pri...

Verdienkracht & vooruitgang

11 October 2016

‘Met Smart Industry is binnen vier jaar een extra economische groei van 1% mogelijk. In het MKB kunnen honderdduizenden nieuwe banen worden gecreëerd.’ Dat voorspelt FME (de ondernemersorganisatie voor de technologische ...

'De voeding van de toekomst'

10 March 2015

Duurzaamheidsvraagstukken, kritische consumenten en dynamische markten vragen om innovaties in de voedingsmiddelenindustrie. Fabrikanten willen sneller en efficiënter nieuwe of verbeterde producten op de markt brengen. R...