Je zet met jouw bedrijf vol in op duurzaamheid. Dat is mooi natuurlijk. Maar hoe maak je jouw inspanningen ook inzichtelijk voor de buitenwereld? Welke maatregelen dragen vooral bij aan het verlagen van de uitstoot? En hoe weet je met welke ingrepen je de meeste impact maakt? Niet alleen jijzelf verlangt antwoord op dit soort vragen; ook consumenten, de markt en overheid eisen transparantie. Een nieuwe tool van Wageningen universiteit kan daarbij helpen.
In het themaverhaal hebben Bart, Jeroen en Jaimy drie heel verschillende beroepen, maar samen een gedeelde missie: voorwaarts gaan met plantaardige lokaal geteelde eiwitten met én voor Nederlandse eiwitboeren. En dat werpt zijn vruchten af.
Lees ook het interview met Tijs Roeland, Manager Techniek & Projecten bij CONO Kaasmakers, hij is een man van actie. Hij combineert technische expertise met een passie voor duurzaamheid en samenwerking. Bij hem draait alles om het creëren van beweging, door mensen en kwaliteit centraal te zetten.
Wat kan je nog meer lezen in deze editie?
En nog veel meer....
Bron: vakblad Voedingsindustrie