Online editie maart 2022: Verpakken & Verpakkingen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Online editie maart 2022: Verpakken & Verpakkingen

  • 07 maart 2022


Als het gaat om voedselverpakkingen staat bovenaan de prioriteitenlijst: duurzaam materiaalgebruik. Maar wat is de meest duurzame keuze? De huidige kunststofverpakkingen zijn helaas verre van circulair. Juist verpakkingen die weinig broeikasgasuitstoot veroorzaken, leiden potentieel tot toename van de plastic soep en omgekeerd. Wat is wijsheid?

Lees in dit nummer over:

Timo Hoogeboom – CEO HAK: ‘B Corp trekt goede mensen aan’

Na-oorlogs Nederland is (vanaf 1952) opgegroeid met de groenten in glas van het voormalige familiebedrijf uit Giessen: HAK. De christelijke waarden van toen, ‘leven uit afhankelijkheid’, zitten er altijd nog diep in. De ambitie om een B Corp company te worden, sluit daar naadloos bij aan.

De retailer bepaalt, de producent betaalt
Etiketteersystemen van Automator maken expansie mogelijk bij Trofi Pack
Aansprakelijkheid vervoerders bij schending voedselveiligheid
IJsbrand Velzeboer: Leugens op mijn bord

En nog veel meer

Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2022