Wegen & Verpakken 2015
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Wikken en wegen

Je hebt een mooi product. Vanzelfsprekend moet daar ook een mooie verpakking omheen: om het netjes bij elkaar te houden, hygiënisch te vervoeren, langer houdbaar te maken, de voedselveiligheid te waarborgen, om op te val..

Lees meer

Innovatieve weegmachine voor foodbranche

12 mei 2015

ACB Solutions heeft in de loop der jaren diverse innovatieve producten ontwikkeld en op de markt gezet, gericht op diverse branches. De meest recente productontwikkeling is een weegmachine voor de foodbranche, de PM 2015...

Industrial basic scales

12 mei 2015

Mettler Toledo presenteert haar nieuwe assortiment Industrial Basic Scales: een portfolio robuuste weegschalen met een nauwkeurige en betrouwbare weegfunctie voor droge en natte werkomgevingen; een betaalbare optie om de...

Ultrasoon lassen

12 mei 2015

Kaas-Pack verwerkt diverse kazen tot geraspte en in plakken gesneden kaas of kaasblokjes. In 2014 investeerde het bedrijf in een GEA SmartPacker verticale verpakkingsmachine. Ze zochten naar een machine die, om verpakkin...

Nieuwe locatie Hutten en Zonen

12 mei 2015

Hutten en Zonen wilde de modernste en duurzaamste runderslachterij en vleesverwerker van Europa worden. Begin maart opende het bedrijf haar nieuwe productielocatie in Heeten. Mede-eigenaar Vincent Hutten vertrouwde de au...

Diepop en Precia Molen

12 mei 2015

Diepop in Waalwijk verwerkt tien miljoen doosjes aardappelproducten en snacks per jaar. Om deze snelheid én kwaliteit te waarborgen, werd er een door Precia Molen volledig op maat gemaakte weeg- en metaaldetectiemachine ...

Besparen door betere isolatie

12 mei 2015

AAK Netherlands raffineert plantaardige oliën en vetten voor verschillende type voedingsmiddelen. Het bedrijf voerde al meerdere laagdrempelige maatregelen op het gebied van energiebesparing door en richt zich nu op isol...

Verpakken: Verleiden of misleiden?

12 mei 2015

Het etiket op een verpakt voedselproduct is bij uitstek de plaats waar producent kan communiceren met de consument. Een producent wil deze ruimte het liefst uitsluitend inzetten om de consument te verleiden: koop mij! De...

€ 50 miljoen om te innoveren

12 mei 2015

MKB-bedrijven in de topsectoren kunnen vanaf 19 mei gebruikmaken van de nieuwe MIT-regeling (MKB Innovatiestimulering Topsectoren). Dit jaar komt via deze regeling ruim 50 miljoen euro beschikbaar om innovatie in het MKB...

Branding by banding

12 mei 2015

Half december 2014 trad de nieuwe etiketteringswet in werking. Veel voedselverwerkende bedrijven moesten op zoek naar alternatieve informatiedragers om de veelheid aan verplichte  informatie kwijt te kunnen. Eén van die ...

Verpakken van vlees: welke folie gebruik je?

12 mei 2015

Verpakken van vlees heeft vele functies: het bundelen van het product verbetert de hanteerbaarheid, voorkomt herbesmetting en uitdrogen, kan de houdbaarheid verlengen en biedt ruimte voor reclame en de verplichte etikett...

Wat is de meest optimale keuze?

12 mei 2015

De vraag naar duurzame verpakkingen zal de komende jaren flink groeien. Het Rijk, het verpakkend bedrijfsleven en de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) hebben afgesproken meer verpakkingsmateriaal te gaan hergebruike...

Trends in verpakken

12 mei 2015

Kleine verpakkingsmachines en het verpakken in kleine hoeveelheden zijn de belangrijkste trends van dit moment. Het verlengen van de houdbaarheid is al jaren actueel. Daarom worden verse producten in toenemende mate verp...