Ingrediënten & Grondstoffen 2015
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Trends, knelpunten en toekomstvisie

Clean label, herformuleren, biologisch, allergeenvrij, duurzaam: de voedingsindustrie kan er niet omheen. Aan het woord in dit artikel vijf voedingsproducenten: over hun aanpak, de knelpunten, hun visie op de thema’s ron..

Lees meer

E-mail marketing

10 maart 2015

In februari 2015 zijn we met de OSV bij TechAcademy Food van ROVC geweest. Zij stelden een ruimte ter beschikking voor de workshop ‘Krijg grip op je e-mailmarketing’. De presentatie werd gegeven door John Wallbrink van d...

Lesson Learned

10 maart 2015

Tijdens de goed bezochte workshop ‘Krijg grip op je e-mailmarketing’ zijn veel tips & trics gegeven. En stof tot nadenken. Ik stuur de nodige nieuwsbrieven/uitnodigingen de wereld in, dus ik wist het allemaal wel. Dacht ...

'De voeding van de toekomst'

10 maart 2015

Duurzaamheidsvraagstukken, kritische consumenten en dynamische markten vragen om innovaties in de voedingsmiddelenindustrie. Fabrikanten willen sneller en efficiënter nieuwe of verbeterde producten op de markt brengen. R...

Herformuleren

10 maart 2015

Op de dag dat dit blad naar de drukker moet, verschijnt er een persbericht van het RIVM over de laatste stand van zaken met betrekking tot de gehalten aan zout, suiker en verzadigd vet in diverse productgroepen. Gezien h...

Testmethoden tegen fraude met komijn

10 maart 2015

Met de recente terugroepingen in Groot-Brittanië van gemalen komijn door de FSA (Food Standards Agency) vanwege het aantreffen van ongeëtiketteerd pinda-eiwit, staat voedselfraude weer hoog op de agenda. Om merken van pr...

Robots

10 maart 2015

Tijdens Anuga FoodTec presenteerde Stäubli Robotics, live het uitgebreide robotgamma: P80 Fast Picker, TS Scara en TX/RX 6-assige robots, zowel standaard als HE-modellen (resistent tegen reinigingsproducten). Stäubli rob...

Saniclip

10 maart 2015

De Saniclip is de nieuwe innovatieve ontwikkeling van Habasit voor het snel demonteren en reinigen van kunststof modulaire banden, zonder gebruik te maken van gereedschap. Regelmatig reinigen in hygiënisch-kritische proc...

Traject van de lange adem

10 maart 2015

We eten te zoet, te zout en te vet. De consument zou daar graag de voedingsmiddelenindustrie de schuld van geven, maar helemaal eerlijk is dat niet. Zoet, zout en vet zijn de smaakmakers van een product. Logisch dat bij ...

Mineraalzout ipv regulier zout

10 maart 2015

Snijders Vleeswaren uit Born houdt graag vast aan hun traditionele bereidingswijze. Tegelijkertijd vraagt de markt om gezondere producten met minder zout en vet. “Dat is geen gemakkelijke opgave”, aldus de directeur. “To...

Fermentatie technologieën

10 maart 2015

Een consumententrend die grote invloed heeft op de voedingsindustrie is ‘all natural’; een trend die nauw aansluit bij de wereldwijd gevoelde noodzaak voor het verduurzamen van de voedselproductie. Welke technologische m...

Pionieren met plantaardige eiwitten

10 maart 2015

Er is een duidelijke tendens: meer consumenten dan zo’n twintig jaar geleden zijn bereid het stukje vlees te vervangen voor een plantaardig eiwitproduct. Wereldwijd wordt er dan ook volop onderzoek gedaan naar de mogelij...

Buiten spel

10 maart 2015

“If you always do what you’ve always done, you’ll always get what you’ve always got.” Zo klinkt een populaire quote die al tientallen jaren het internet over gaat. Klinkt logisch toch? Toch lijkt dit voor een groot de...