Circulaire economie en duurzaam ondernemen 2019
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Trends en ontwikkelingen: De circulaire economie

Wat eten we in 2050? Kan de productie van ons voedsel duurzamer? Wie gaat de transitie naar een circulaire economie betalen? Ligt de verantwoordelijkheid bij de overheid, het bedrijfsleven of de consument? De politiek bu..

Lees meer

Circulair ondernemen kan én levert geld op

04 februari 2019

“Na de eerste groeifase wordt het tijd dat de circulaire economie volwassen wordt en schaal gaat krijgen”, zegt hoogleraar duurzaam ondernemen Jan Jonker. “We zitten in een trein, maar moeten nog veel doen om die op snel...

De moed om te kiezen

04 februari 2019

De btw op voedingsmiddelen is verhoogd van 6 naar 9%. De producten in de supermarkt zijn daardoor vrijwel overal 3 % duurder geworden. Maar er zijn meer kosten die oplopen. Denk aan de personeelskosten, als je de salaris...

Op bezoek bij Prins & Dingemanse

04 februari 2019

Hoe bereik je de nieuwe generatie die eerder aan sushi dan schelpdieren denkt? Hoe kun je internationaal nog succesvoller worden? Hoe blijf je bouwen aan je naamsbekendheid? In ieder geval niet door te concurreren op pri...

Manier van winkelen verandert enorm

04 februari 2019

Een diverse groep mensen, telers en retailers, vlees-, vis- en agf-producenten, heeft zich aangemeld voor het eerste kennisevent van FoodIndustrie Experts, met als thema ‘Waar staat de retail over vijf jaar en hoe spring...

Duurzaam mensbehoud

04 februari 2019

Substainability: een prachtige kreet, maar wat moeten we ermee? Mensen, er is veel meer aan de hand dan wat zeespiegelstijging. Als we snel 254 miljard uitgeven, zijn we van de verantwoording voor de CO2-reductie en 2...

Weinig toevoegingen bij Chateau Briand

04 februari 2019

Een jong bedrijf met jarenlange ervaring timmert aan de weg. Chateau Briand Soest doet geen enkele concessie aan kwaliteit. Hun worsten en gehaktballen zijn pure en smaakvolle producten als vanouds. Chateau Briand Soe...

Bezint eer ge begint!

04 februari 2019

Steeds meer mensen zeggen dat ze het belangrijk vinden dat producten duurzaam, diervriendelijk en goed zijn voor het milieu. Bedrijven en fabrikanten willen met een keurmerk aan hun klanten laten zien dat ze aan die wens...

Foodservicekanaal VersTrade

04 februari 2019

VersTrade, de online schakel tussen foodproducenten, van klein ambachtelijke producten tot grote merken, en de horeca- en speciaalzaken, is in twee jaar uitgegroeid tot een succesvol platform. Muhanad Alsalhi: “Samen ...

Wegwimpelen is er niet meer bij

04 februari 2019

Begin een gesprek over duurzaamheid, en je wéét dat je beet hebt: een vette discussie! Het gaat al snel over wat ‘blijkbaar allemaal niet meer mag’. Dagelijks vlees eten, vliegen naar verre bestemmingen, de openhaard aan...

Dierenwelzijn en/of duurzaamheid

04 februari 2019

Storteboom Fresh in Putten, onderdeel van het Britse 2 Sisters Food Group, is de meest diervriendelijke pluimveeslachterij van Nederland*. Maar zijn ze ook duurzaam? Algemeen Directeur Harm Laros vertelt over keuzes make...

Johma innoveert met Nanotechnologie

04 februari 2019

110 RVS-trechters en 50 normwagens van saladespecialist Johma ‘oet Twente’, zijn voorzien van RSS Ceramic Nano-coating. Door deze coatinglaag is de waste van salades in trechters gereduceerd met 59%. Johma en RSS NanoCoa...

Verduurzamen van de rijstteelt

04 februari 2019

“Door via Nederlandse retailers rijstboeren te stimuleren om klimaatvriendelijke methoden toe te passen, kan wereldwijd de methaanuitstoot met 70% worden verlaagd”, zegt Chris Brown van de landbouwonderneming Olam, dat w...