Kennisdelen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Kennisdelen

  • 18 november 2014
  • Door: Saskia Stender

Branded Content is ‘hip & trending’. Het werkt! Het is bekend dat het beter wordt gewaardeerd naarmate de inhoud ‘redactioneler’ is. Dus wees niet bang om je kennis te delen met de markt. Werk naar een expertstatus toe, zodat (potentiële) klanten weten waar ze moeten zijn om goed te worden geholpen door een professioneel bedrijf met verstand van zaken.

Kennisdelen is één van de pijlers van de OSV en YFM. Maar om te delen, zul je eerst moeten vergaren. Dat moet ik ook. Daarom had ik me opgegeven voor de bijeenkomst ‘Directors Round Table’, georganiseerd door Benned bij OSV-er Van Lente Systeemintegratie, Cor de Best. Het onderwerp was Lean.

Daar zat ik, tussen bedrijven als Salland Olie Maatschappij, I-watch, Hoogesteger, Unicorn en Jongerius. Totaal verschillende branches. Toch bleken we allemaal met dezelfde problemen te kampen. Het was goed om in een kleine groep met elkaar te sparren en van elkaar te leren.

Michiel van ’t Hek, Managing Director van Hoogesteger, deed uit de doeken hoe binnen een jaar een complete omslag heeft kunnen plaatsvinden in zijn bedrijf. Zijn verhaal was zó inspirerend, dat ik dat graag met jullie wil delen. Ik heb Michiel kunnen overtuigen zijn bedrijf voor ons open te stellen. We mogen een kijkje komen nemen in Zwanenburg, waar hij zijn bijzondere verhaal nog eens zal vertellen.

Ik zie veel potentie in dit soort Ronde Tafelgesprekken voor de OSV en YFM: met kleine groepen, inhoudelijk goede thema’s en een interactief programma. Binnenkort stuur ik een survey rond. Vul hem alsjeblieft in en laat weten aan welke kennis je behoefte hebt. En welke kennis je wil en kan delen. Dan kan ik daar op sturen.

Saskia Stender

Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2014