In de vakantie heb je tijd om alles op een rijtje te zetten. Zowel zakelijk als privé. Ik rij in een Peugeot 508 Station en denk er al een tijdje aan om die eens in te ruilen voor een andere auto van een jaar of drie oud. Dan krijg je meteen de vraag, welke dan? De Peugeot is een grote auto met veel laadruimte, comfortabel en lekker wat PK’s. Ik wil natuurlijk vooruit en niet achteruit. Mijn broers waren nieuwsgierig naar mijn keus. Het eerste wat in mij opplopte was een Volvo CX90.
“Poeh, das een flinke stap omhoog, gaaf.”
“Maar dan is de markt nog veel groter. Wat dacht je dan van een Mercedes-Benz GLE, Audi Q7, BMW X5?”
Met glinsterende ogen riepen ze het ene merk na het andere, ik kreeg zoveel tips dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik hou wel van grote, stoere auto’s, maar zoveel verstand heb ik er niet van. Ik moet me er echt in gaan verdiepen om een goede keus te kunnen maken.
Dat doe je in je onderneming ook, beslissingen neem je niet alleen. Daar schakel je bekwame mensen voor in. Uit je eigen onderneming, maar zeker ook uit je netwerk. Je laat je informeren, je spart met een aantal mensen en komt zo tot een goede beslissing. En dat maakt de OSV dan weer zo sterk; kennisdelen is belangrijk in ons netwerk, tijdens bijeenkomsten waarbij de OSV onderwerpen aanbrengt, maar vooral onderling.
Nu ik dit schrijf denk ik dat ik van jullie nog wel veel meer tips krijg, nog meer merken en type auto’s. Nog meer keus. Ik daag je uit, maar graag wel met een gefundeerde onderbouwing!
Saskia Stender
Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2024