Black Hole
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Black Hole

  • 12 oktober 2020
  • Door: Saskia Stender

Januari, Februari, Quarantaine, December; We lachen erom, maar zo is het wel. Vanaf maart vielen velen in een ‘black hole’ en de rest van het jaar ging in een waas voorbij. Met ups en downs, zware omzetdalingen of belachelijk drukke tijden omdat de producten niet aan te slepen zijn… een waanzinnige wereld. En het overkomt je gewoon, buiten je schuld je hele toko ten onder te zien gaan. Ik kan het me gelukkig niet voorstellen, maar zie om me heen heel wat bedrijven sneuvelen. En dan heb je de boel net weer op de rit en ga je de tweede golf in. 

We wilden zo graag wat minder files, het openbaar vervoer ontlasten, wat vaker thuiswerken, van die drukte op de luchthavens af …

Kijk uit met wat je wenst.

Want we willen ook graag onze baan houden, lekker ondernemen en groeien, gezond blijven, genieten van onze vrijheid en verre reizen maken.

Sja en hoe het in 2021 eruit ziet blijft koffiedik kijken…

De Interpack en de FruitLogistica staan gepland in februari, de Anuga in maart, ik moet nog maar zien of dat doorgaat. Met al die internationale vluchten, ik geloof er niet in.

In 2020 hebben we ook nog een aantal beursorganisaties die stug volhouden. Succes. Maar wat doe je je trouwe standhouders aan? Verplicht deelnemen aan een beurs met een handjevol bezoekers of je stand annuleren en de centen kwijt?

Ik wil ook weer grote netwerkbijeenkomsten organiseren maar nu even niet. 

Een ding is zeker: aan de andere kant van de black hole wacht ons een andere wereld.

Saskia Stender

Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2020