Roze Chevrolet
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Roze Chevrolet

  • 07 mei 2019
  • Door: Saskia Stender

‘Welk merk en welke kleur auto veroorzaken de meeste ongelukken?’ Het is een onderzoek uitgevoerd onder verzekeraars. Alsof het van de auto afhangt in plaats van de bestuurder… Op de radio barst de discussie los. ‘Wat zou de nummer 1 zijn? Een Audi of BMW! Nee, de VW Golf, in de kleur rood of zwart.’ Met mijn blik op de weg, ga ik mee in de discussie: Audi en BMW (zwart) worden veel gereden door zakenlui, en zij zitten veel op de weg, dus statistisch gezien kan dat best kloppen. Rood is een fanatieke kleur die past bij fanatieke mensen. En die betaalbare Golf? Echt een auto voor jonge (roekeloze) managers.

Fout. Nummer 1 veroorzaker van ongelukken zijn, volgens dit onderzoek, roze auto’s. Van de merken staat Chevrolet bovenaan. Ik schiet in de lach. Wat een onzin! 

Moet ik tussen de regels door lezen dat vrouwen vaker dan mannen in roze auto’s rijden? Dat Chevrolet een merk is voor bejaarden, dus dat de boosdoeners bejaarde vrouwen zijn? Deze conclusies slaan natuurlijk nergens op, net als het nutteloze onderzoek trouwens.

Ondertussen is er een zwarte BMW naast me gaan rijden, ik rijd vlak achter een tractor. De bestuurder besluit opeens dat hij van de meest linkse baan naar de afslag wil, wild gebarend en slingerend omdat hij er niet tussen wordt gelaten. Alle auto’s moeten vol in de ankers. Bijna een kettingbotsing. Gelukkig is iedereen alert deze ochtend. Iets verderop word ik met een noodgang rechts ingehaald door een zwarte Golf. Tja.

Ik hecht toch meer belang aan onderzoeken die ertoe bijdragen dat het eten op mijn bord veilig is. Daar heb je tenminste wat aan!

Saskia Stender

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2019