Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Om de boodschap van biologisch over te brengen op de consument, is goede communicatie natuurlijk erg belangrijk. Bijvoorbeeld via claims op etiketten, in reclames, in de supermarkt en op de website. Maar wat is biologisch nu precies? Wat kun je erover claimen? Waar is bewijs voor? En wat zegt de wetgeving?
Biologisch is een manier van voedsel produceren met veel elementen. Er kunnen daarom veel verschillende aspecten van worden benadrukt in een claim. Bij het formuleren van claims moet natuurlijk wel rekening worden gehouden met de wetgeving. Om producenten van bio een handje te helpen, heeft Bionext in samenwerking met Précon een Greenpaper gepubliceerd. Deze gaat over de relevante wetgeving op het gebied van biologisch. Daarnaast worden een aantal belangrijke aandachtspunten en tips gegeven, en ten slotte enkele voorbeelden van claims die kunnen helpen in de praktijk.
Bekijk de Greenpaper: ‘Biologisch, wat mag je zeggen?’
Bionext.nl
Bron: Bionext
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec