Marketingclaims biologisch, wat mag je zeggen?
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Marketing­claims biologisch, wat mag je zeggen?

  • 08 november 2022

Om de boodschap van biologisch over te brengen op de consument, is goede communicatie natuurlijk erg belangrijk. Bijvoorbeeld via claims op etiketten, in reclames, in de supermarkt en op de website. Maar wat is biologisch nu precies? Wat kun je erover claimen? Waar is bewijs voor? En wat zegt de wetgeving? 

Biologisch is een manier van voedsel produceren met veel elementen. Er kunnen daarom veel verschillende aspecten van worden benadrukt in een claim. Bij het formuleren van claims moet natuurlijk wel rekening worden gehouden met de wetgeving. Om producenten van bio een handje te helpen, heeft Bionext in samenwerking met Précon een Greenpaper gepubliceerd. Deze gaat over de relevante wetgeving op het gebied van biologisch. Daarnaast worden een aantal belangrijke aandachtspunten en tips gegeven, en ten slotte enkele voorbeelden van claims die kunnen helpen in de praktijk.

Bekijk de Greenpaper: ‘Biologisch, wat mag je zeggen?’
Bionext.nl

Bron: Bionext