De klant staat centraal bij Multivac
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

De klant staat centraal bij Multivac

  • 01 mei 2018
  • Door: Tim Hage

Ruim 30 jaar geleden kon ik na mijn technische opleiding direct aan de slag als assistent servicemanager bij MULTIVAC. Ik bestelde alle machines en regelde de communicatie tussen klant en fabriek. Al snel werd ik de commerciële kant opgeduwd en ging ik actief verkopen. Met succes: ik had het enorm naar mijn zin. In 1998 ben ik sales manager geworden en kreeg ik de eindverantwoording over de verkoopafdeling. 13 jaar later, sinds 1 april 2011 (geen grap), mag ik als eindverantwoordelijke de koers bepalen van dit prachtige bedrijf, dat nu een 50-jarig jubileum viert. 

Sinds ik managing director ben, heb ik heel duidelijk de klant centraal gesteld in alles wat we doen. We verkopen geen machines, maar helpen onze klanten kopen om zijn verpakkingsprobleem op te lossen. Daarbij is service absoluut ons belangrijkste product. Alles draait bij ons om klanttevredenheid! Wie een machine van ons heeft, staat er nooit alleen voor. Ik zeg wel eens: kies je voor MULTIVAC, dan ga je een huwelijk aan. Wij gaan voor de langdurige relatie met onze klanten. Dat past ook bij hoe ik zelf in het leven sta.

Ik ben van huis uit een gevoelsmens. Gedreven, met een wil om te winnen. Enkel deelnemen is voor mij niet goed genoeg. In mijn werk blijf ik bewust dicht bij wie ik ben. Fairplay is voor mij een vanzelfsprekendheid. Ik heb enorm veel moeite met mensen die niet eerlijk zijn. Een goede werksfeer is belangrijk. Bij ons is ook plaats voor humor, echter wel in combinatie met hard werken. Ik realiseer mij dat ik veel eis van mijn werknemers en laat ze zoveel mogelijk doen waar ze goed in zijn. Werken in je comfortzone geeft positieve energie. Daarom besteed ik bewust veel tijd aan gesprekken met sollicitanten en wil ik een kandidaat doorgronden. Mensen met de juiste skills en mentaliteit zullen hier met plezier werken. Als team straal je dat ongemerkt ook uit naar de buitenwereld. 

De werknemers zijn het kapitaal en vormen de belangrijkste sleutel naar succes. Ik ben trots op MULTIVAC en op wat we hebben neergezet. Toen ik hier begon, waren we met 7 collega’s bezig met 3 machines. Nu werken we met 50 man aan een portfolio van 100 machines. Onze omzet is sinds 2011 verdubbeld. En het allerbelangrijkste: onze klanten zijn tevreden. Wie had dat ooit gedacht 30 jaar geleden toen ik hier net begon? Ik in ieder geval niet.

Tim Hage

Bron: © James Media