Zandbergen brengt Beyond Meat® naar de Europese markt
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Zandbergen brengt Beyond Meat® naar de Europese markt

  • 09 april 2018

Als een van Europa’s grootste vleesimporteurs en producent van hoog kwalitatieve vleesproducten, is Zandbergen World’s Finest Meat verheugd om aan te kondigen dat zij Beyond Meat gaan vertegenwoordigen in Europa. De in California gevestigde start-up is alom erkend als de leider in de plantaardige vleescategorie en is, na een explosieve groei in de Amerikaanse markt, nu aan het uitbreiden naar Europa.

Zandbergen World’s Finest Meat, te Zoeterwoude, zal vanaf juli beginnen met het aanbieden van Beyond Meat’s befaamde Beyond Burger® aan foodservice klanten door deel Europa, met uitzondering van Duitsland en het Verenigd Koningrijk.

“De Europese markt vertegenwoordigt significante mogelijkheden voor Beyond Meat en wij zijn zeer enthousiast om samen met een van Europa’s leidende vleesdistribiteurs de markt op te gaan,” aldus Beyond Meat CEO en oprichter Ethan Brown.

De revolutionaire Beyond Burger is de eerste, op planten gebaseerde burger die eruit ziet, bakt en smaakt als vlees, zodanig dat deze in Amerikaanse supermarkten wordt verkocht in het schap met het verse vlees.

“Als familiebedrijf is het ons streven om een lange termijn relatie met onze klanten en leveranciers te creëren en te behouden. Als wij onze leidende rol in de vleesindustrie willen handhaven, zullen wij moeten anticiperen op het veranderende consumptiepatroon van de consument,” legt Joris Zandbergen uit. “Wij zien op de lange termijn voor ons een toekomst weggelegd als leverancier die zich bezighoudt met de eiwitbehoefte van consumenten, in plaats van alleen actief te zijn als vleesleverancier.”

Adriaan Figee, CCO van Zandbergen World’s Finest Meat voegt daaraan toe: “Met Beyond Meat hebben wij een innovatieve partner gevonden wiens producten revolutionair zijn. Voor consumenten die op zoek zijn naar diverse proteïne mogelijkheden is Beyond Meat de oplossing. Wij geloven sterk in hun producten. Omdat deze producten lijken op en smaken als vlees, is het ook een zeer goede optie voor flexiariërs.”

Beyond Meat, dat zich Bill Gates, Leonardo DiCaprio en multinational Tyson Foods tot haar investeerders mag rekenen, werkt aan het veranderen van wat we eten door dierlijke proteïnen te vervangen met plantaardige proteïnen. Beyond Meat beoogt een positieve impact te hebben op vier groeiende globale zorgen: volksgezondheid, milieu, natuurlijke hulpbronnen en dierenwelzijn. Beyond Meat’s portfolio van baanbrekende producten zijn reeds beschikbaar in meer dan 27.000 supermarkten en restaurants in de Verenigde Staten, evenals in Hong Kong en Australië.

www.zandbergen.com

Bron: © Zandbergen