Communicatie
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Communicatie

  • 11 november 2019
  • Door: Saskia Stender

Artikelen schrijven is een kunst, goed luisteren naar de markt en mensen informeren over zaken die hen bezighouden een must, en beeldmateriaal bij artikelen zoeken vaak een grote uitdaging. En dan heb ik het nog niet over communicatie naar de achterban; dat schijnt enorm moeilijk te zijn of wordt zwaar onderschat.

Op onze zoektocht naar een grote afbeelding van het nieuwe BRC logo kwamen we iets op het spoor waar we nog niet eerder van hadden gehoord, en wat een grote impact heeft op voedselverwerkende bedrijven. 

Via google kwamen we uit bij een Engelse site waarop stond dat er al twee audits zijn afgeblazen omdat het bedrijf het oude BRC logo nog voerde in hun uitingen. Dat betekent dat je bij voorbaat al bent afgekeurd! 

Daar schrokken we van. We vroegen ons af hoe dat in Nederland is geregeld en gingen op zoek naar meer informatie. Op de officiële site - www.brcgs.com - die zo onduidelijk is als wat (over communicatie gesproken), vonden we wél de logo’s en de richtlijnen, maar niets over wanneer het nieuwe logo moet zijn doorgevoerd en al helemaal niets over de consequenties van foutief gebruik. 

We zochten contact met onze kennispartner KTBA (wisten hier ook niets van) en zij hebben het voor ons uitgezocht (klik hier voor het artikel). Er is uitstel, maar iedereen moet op 1 februari 2020 het nieuwe BRC-logo op commerciële uitingen hebben doorgevoerd. Dus ook de belettering op vrachtwagens moet kloppen. Wacht niet te lang!

Saskia Stender

Bron: © vakblad Voedingsindustrie 2019