Ambassadeurs
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Ambassadeurs

  • 10 juni 2019
  • Door: Saskia Stender

Veel beslissingen worden, afgezien van de prijs, gemaakt vanuit een goed buikgevoel. Als je ergens vertrouwen in hebt wat wordt bevestigd door een relatie met een positieve ervaring, is dat vaak het laatste duwtje in de rug wat iemand nodig heeft om ja te zeggen. Iedereen heeft ambassadeurs nodig; ze zijn zo belangrijk.

Dat wordt nogal eens onderschat. In de marketing bijvoorbeeld. Daar wordt zwaar ingezet op bewustwording, interesse, vertrouwen en uiteindelijk aankoop. Maar daar stopt het niet! Het gebeurt zo vaak dat de communicatie ophoudt als de buit binnen is. Dat is kortetermijnpolitiek. Zorg er nou voor dat je je klant blijft informeren en adviseren. Nieuwe klanten krijgen vaak korting, bied bestaande klanten extra hulpmiddelen en blijf in contact. Wat is er nou mooier dan een klant die nieuwe prospects aandraagt

Dat geldt ook voor mijn eigen netwerk. Onder de OSV-leden lopen heel wat ambassadeurs rond. Tijdens een bijeenkomst ontbreekt mij stomweg de tijd om iedereen de aandacht te geven die hij/zij verdient. Ik probeer wel met iedereen even een contactmoment te hebben, maar dan moet ik het ook weer loslaten. Zeker bij de barbecue waar meer dan 150 mensen rondlopen. Niet getreurd, bezoekers die voor het eerst komen worden door deze ambassadeurs opgevangen; veel voelen zich direct thuis. Het bewijs is geleverd tijdens de golfdag: drie nieuwe leden. Zij willen er gewoon bij horen, bij die warme club.

Dat voelt zo goed! Niet alleen voor hen, maar zeker ook voor mij.

Ik durf met recht te zeggen:

Kennismaken met de OSV, dat doe je op eigen risico… want als je eenmaal binnen bent, wil je niet meer weg 😊.

Bedankt ambassadeurs!

Saskia Stender

Bron: © Vakblad Voedingsindustrie 2019