b2b Events brengt dit najaar de retail en foodindustry samen. Het event ‘Retail meets Foodindustry’ gaat plaatsvinden op 29 september 2015. Uitgangspunt: ‘Hoe zorg je sámen voor meer kwaliteit in de schappen?’
Het samenstellen van een programma voor dit event bleek geen sinecure. Onze roots en contacten liggen immers volledig in de foodindustry; dat deel was dan ook snel ingevuld. Maar hoe komen we binnen bij de retail? Hoe vinden we in díe hoek sprekers die een klinkend programma vullen met actuele thema’s? En hoe zorgen we voor communicatie richting retail, zodat we zoveel mogelijk bezoekers interesseren voor deelname?
Het leek niet eenvoudig, maar de oplossing was vrij simpel…
Schakel je netwerk in! Iedereen weet hoe het werkt: als je gelinked bent met iemand, kan dat contact de opening vormen naar zijn/haar relaties. Je moet het gewoon vragen.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken: via via zijn we met heel veel mensen in contact gekomen. We zijn allerlei samenwerkingsverbanden aangegaan, onder andere met collega-uitgevers in de retail. Via hun kanalen kunnen we die ándere doelgroep van ons event, de retail, optimaal bereiken. Op alle niveaus in de organisaties, zowel in print als digitaal.
Sprekers zijn via ons ‘nieuwe’ netwerk al gevonden. Albert Heijn, NS Retail, Jumbo; ze juichen dit initiatief van harte toe en doen allemaal mee! Waarmee we wellicht een nieuw (luxe)probleem hebben: biedt een middagprogramma wel voldoende ruimte om alle kennis en ervaringen met elkaar uit te wisselen?
Hiermee wordt maar weer eens het belang van netwerken benadrukt: het gaat niet alleen om wát je kent, maar ook om wíe je kent.
Saskia Stender
Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2015