In een wereld waar kwaliteit koning is, heeft de Nederlandse horecaslagerij Nice to Meat de culinaire wereld versteld doen staan. Bij de recente World Steak Challenge, ook wel bekend als de ‘Oscars voor biefstuk’, veegde het Almeerse bedrijf de vloer aan met zijn concurrenten en nam maar liefst elf prijzen mee naar huis.
Met acht glanzende gouden medailles, twee zilveren en één bronzen onderscheiding, heeft de horecaslagerij, die al meer dan een eeuw actief is, laten zien dat hun filosofie - kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit - zich daadwerkelijk uitbetaalt. Hun toewijding werd gevierd in diverse categorieën. Van de uiterst exclusieve Japanse wagyu-runderen tot het met schimmel gerijpte Zwitserse LUMA-beef, elke inzending van Nice to Meat straalde excellentie uit.
“Een prijzenregen als deze is een van de mooiste complimenten die we konden krijgen,” zegt een trotse Mikel Pouw, directeur van Nice to Meat. Hoewel de overvloed aan prijzen overweldigend was, kwamen de awards niet geheel onverwacht voor het team. Pouw voegt eraan toe: “We werken er al jaren met hart en ziel aan om het beste en lekkerste vlees ter wereld op de borden van Nederlandse liefhebbers te brengen. Het motiveert wel ontzettend om ons harde werk hiermee beloond te zien. We hadden wel verwacht dat we in de prijzen zouden vallen maar niet dat we zó veel awards in ontvangst mochten nemen.”
De climax van dit culinaire avontuur is nog niet bereikt. Uit de goudenmedaille-winnaars zal in november de ultieme winnaar, de 'World's Best Steak', worden gekozen in Londen. En met acht steaks in de race, is Nice to Meat dé kanshebber.
Bron: Nice to Meat