Banderol als informatiedrager van de toekomst
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Banderol als informatie­drager van de toekomst

  • 14 april 2015

Half december 2014 trad de nieuwe etiketteringswet in werking. Veel voedselverwerkende bedrijven moesten op zoek naar alternatieve informatiedragers om de veelheid aan verplichte  informatie kwijt te kunnen. Eén van die alternatieven is de banderol, omdat deze aan alle kanten van het product informatieruimte biedt. Omdat een banderol met banderolleermachines exact ten opzichte van het product te positioneren is, kan brandinginformatie exact op de gewenste plek worden geplaatst; aantrekkelijk voor retail-, marketing- en brandmanagers die zich met schapmanagement bezighouden.

Op de inmiddels voorbije Anuga Foodtec kregen Internationale studenten de mogelijkheid om na te denken over ‘de verpakking van de toekomst’ in het Anuga Future lab. Eén werkgroep bleek geïnspireerd door de eenvoud en kracht van het banderolleren met zeer brede banderollen (tot 125mm breed), dat op de stand van Bandall werd gedemonstreerd. Zij zagen een innovatie voor zich die toepasbaar kan zijn in grote shopping malls, waar consumenten zelf in een handomdraai hun product ‘wrappen’ met een papiersoort naar keuze. De jeugd heeft de toekomst. Zo ook de banderol.

www.bandall.com

Bron: Bandall