TRENDS
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Check this out

New proteins, what are they worth?

Proteins: we cannot do without them. But how well are new proteins capable of covering our nutritional needs, and what about when they have undergone all kinds of processing? Protein is an essential macronutrient in o..

Read more

ACM sets rules for sustainability claims

23 September 2020

The Consumer & Market Authority (ACM) has drawn up rules for sustainability claims that companies use when selling their products and services. The ACM aims to ensure that companies provide consumers with good and co...

KIDV launches PackForward, for sustainable packaging

23 September 2020

The Knowledge Institute for Sustainable Packaging (KIDV) launched PackForward, a European knowledge base for sustainable packaging, on Thursday 17 September. The new platform connects international parties in the field o...

Feed to Food, BOON sausage rolls from field beans

22 September 2020

The Dutch company BOON develops vegetable food products made from, the name says it all, beans. They not only look at the possibilities to make a tasty product of it. The innovation team is continuously studying differen...

Ingredient lists still aren’t clear enough

22 September 2020

Many food and beverage products do not offer the clear labelling that consumers want, according to new research. In a survey of 1,000 adults in the UK and USA, commissioned by Ingredient Communications and conducted b...

#zokanhetook reaches 9 million Dutch people

22 September 2020

In its first year, consumer platform #zokanhetook inspired more than half of all Dutch people to make more vegetable choices. The platform offers consumers a perspective on how to act, including product and recipe inspir...

French government works on eco-footprint label

21 September 2020

The new French Minister for 'ecological transition', Barbara Pompili, together with her colleagues from agriculture and finance, is launching a study on labelling the environmental footprint of food products. The aim is ...

More variety in meat substitutes in demand

21 September 2020

In March, Distrifood reported that sales of meat substitutes never grew as much as in 2019. Data and research agency Nielsen calculated a growth of 30%. This trend, which will continue, will also lead to the demand for a...

Farm Frites’ Living Nature Wall is open for bees

21 September 2020

Inspanningen om een “groenere” planeet te creëren, worden vrij letterlijk genomen door Farm Frites. Bijen en andere insecten zijn van cruciaal belang voor het bestuiven van gewassen en wilde bloemen. Daarom heeft het bed...

New vegan alternatives to cheese

18 September 2020

Onder de naam This is Not Parmesan en This is Not Classic Cream Cheese, introduceert plantaardige kaasmaker Willicroft twee nieuwe veganistische alternatieven voor kaas. De producten zijn te koop bij Picnic, Crisp en via...

Vegetable wraps made with 35 percent vegetables

18 September 2020

Uit onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat de Nederlandse consument gemiddeld 131 gram groente per dag eet. De aanbevolen hoeveelheid is 250 gram. Knorr wil laten zien dat dit op meerdere eetmomenten van de dag mog...

Sustainable and innovative ME-AT

16 September 2020

ME-AT wakkert de transitie naar een duurzamere voedingsindustrie aan door zich te richten op innovatie en duurzaamheid. Het assortiment bestaat uit plantaardige burgers, gehakt, schnitzels, kipstukjes, spekjes en worstje...

Plantbased private label concepts

16 September 2020

Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe, dat zich in 1990 als eerste Nederlandse partij ging toeleggen op het ontwikkelen en produceren van plant-based protein producten, gaat zich de komende jaren focussen op priva...

The Blue Butcher

15 September 2020

Als vleesliefhebber hoef je niks te missen als je een dag geen vlees eet. Stel je voor dat je een heerlijke Amerikaanse burger kunt eten, die precies smaakt zoals jij hem graag wil hebben, maar dan zonder vlees! The Blue...

LikeMeat: New player on the Dutch market

15 September 2020

LikeMeat GmbH, in 2013 opgericht in Duitsland, wordt nog steeds beschouwd als een pionier in de productie van vleesvervangers. Sinds maart 2020 maakt LikeMeat deel uit van The LIVEKINDLY co. onder leiding van CEO Tal Nad...

Discovery tours

14 September 2020

'Nothing new under the sun', was what I thought in June, at the start of my summer vacation. The corona crisis quietly muddled on. No big trip to unknown places. No unexpected encounters or new mountain hiking routes, no...