Het Braziliaanse foodtech-bedrijf Future Farm maakt een vliegende start in 2021. Vanaf januari is hun assortiment vleesvervangers verkrijgbaar bij Sainsbury’s en daarmee in het gehele Vereningd Koninkrijk beschikbaar - net op tijd voor de jaarlijkse actiemaand ‘Veganuary’.
Future Farm, al marktleider in Brazilië, kent een snelle groei. In samenwerking met de Future Food Group, de exclusieve leverancier van Future Farm in de EU en het VK en onderdeel van de Jan Zandbergen Group, zijn ze begin vorig jaar naar Nederland gekomen met plannen om de Europese markt uit te breiden. Het huidige succes dat ze in het Vereningd Koninkrijk hebben, getuigt van een vruchtbare samenwerking.
De verkoopcijfers - gedreven door een introductiepromo tot 18 januari 2021- overtreffen de verwachtingen. Met de Future Burger, Future Meatball, Future Sausage en Future Mince landelijk verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk, heeft Future Farm zichzelf op de kaart gezet in Veganuary, traditioneel de belangrijkste maand van het jaar voor plantaardige vleesproducenten.
Om de Europese en Britse markt te betreden, werkt Future Farm sinds april 2020 samen met Future Food Group (FFG). Future Food Group, onderdeel van de Jan Zandbergen Group, is de exclusieve leverancier van Future Farm in de EU en het Verenigd Koninkrijk. Laurens Zandbergen, Marketing Manager van Future Food Group; “De visie die wij met Future Food Group hebben, is om ‘proteïnerijk voedsel van de toekomst’ te creëren. We zijn een partnerschap aangegaan met Future Farm, dat net als wij een innovatieve voedselproducent is met kwaliteit en duurzaamheid als kernwaarden. We zijn er trots op dat het populairste plantaardige merk van Brazilië dankzij onze inspanning nu ook in het Verenigd Koninkrijk is geïntroduceerd."
Marcos Leta, oprichter van Future Farm sluit hierop aan; “We zochten een partner met een vergelijkbaar innovatief DNA om ons te helpen onze visie in Europa uit te dragen en Future Food Group heeft bewezen dat zij de juiste partij hiervoor is. Ons merk wint terrein en we kijken ernaar uit om samen meer markten te veroveren."
Bron: Future Food Group