Verstegen zet een belangrijke stap richting een meer plantaardige toekomst. Het Rotterdamse bedrijf introduceert KNEED & KLAAR, een lijn van zeven 100% plantaardige, langhoudbare mixen die consumenten in staat stellen om snel en eenvoudig smakelijke vleesvervangers op tafel te zetten. Deze lijn, die zijn smaak ontleent aan toegevoegde kruiden en specerijen, wordt ondersteund door een uitgebreide multimediale campagne.
In een verklaring over de introductie benadrukt Nina van Delsen, Brandmanager Retail bij Verstegen Spices & Sauces, het belang van duurzaamheid en innovatie. Ze beschrijft KNEED & KLAAR als een product dat is ontwikkeld voor de avontuurlijke flexitariër en de hobbykok die snel een heerlijke, plantaardige maaltijd wil bereiden. Met trots presenteert ze deze nieuwe droge mix, die met olie en water tot een plantaardig 'deeg' wordt gemengd en vervolgens kort gebakken wordt. De nadruk ligt op het eenvoudige proces: "meng, kneed, bak & klaar".
KNEED & KLAAR biedt een breed scala aan plantaardige opties, waaronder Plantburgers (klassiek gekruid en pittige jalapeño), Gemakballen (klassiek gekruid en Indisch gekruid), en Peulgehakt (klassiek gekruid, Italiaans gekruid en pittig gekruid). Deze nieuwe productlijn voldoet aan de richtlijnen voor vleesvervangers van het Voedingscentrum en zal exclusief verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn vanaf eind februari.
Verstegen hoopt consumenten te inspireren en te begeleiden met duidelijke instructies en boeiende videocontent, toegankelijk via QR-codes op de verpakkingen.
Bron: Verstegen