Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Samen met de stichting Samen tegen voedselverspilling, de Universiteit van Wageningen, het Ministerie van Landbouw, VBZ en een aantal leden loopt er een pilot om een tool te ontwikkelen om voedselverspilling te monitoren die geschikt is voor de gehele VBZ-achterban.
De afgelopen maanden hebben er gesprekken tussen de bedrijven en de Stichting plaatsgevonden. Hieruit blijkt dat voedselverspilling binnen de VBZ-achterban relatief meevalt en dat veel verspilling op een hoge manier verwaard wordt naar bijvoorbeeld veevoer. Echter, hier en daar kunnen er nog stappen worden gezet. De monitoringstool is naar aanleiding van de informatie vanuit de pilot bedrijven momenteel afgerond. VBZ gaat zich de komende maanden dan ook via diverse communicatiekanalen inzetten om een bredere achterban met de tool te bereiken.
Wanneer genoeg bedrijven uit de VBZ-achterban meedoen, wordt het ook mogelijk om te benchmarken. Zowel de retail als de NVB hebben nu al voldoende deelnemende partijen om een sector representatieve benchmark t.o.v. sectorengenoten te publiceren. “De zoetwarenbranche kan hierin niet achterblijven. Daarnaast is, zoals Theo Heere en Thijmen Peter tijdens de ALV hebben aangegeven, het hebben van data cruciaal om ervoor te kunnen zorgen dat wij invloed in politiek Den Haag uit kunnen voeren om onze license to operate te kunnen behouden. Dit kan één van de vele manieren waarop onze branche zich kan positioneren doordat wij aantonen dat wij onze MVO-verantwoordelijkheid serieus nemen”, aldus Robbin Schwidder van VBZ.
Bron: VBZ
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec