Unilever zet extra in op vegan
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Unilever zet extra in op vegan

  • 18 november 2020

Op woensdag 18 november kondigde Unilever een nieuw jaarlijks omzetdoel van 1 miljard euro aan voor plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven, binnen de komende vijf tot zeven jaar. Deze groei zal worden gestimuleerd door de uitrol van De Vegetarische Slager en de uitbreiding van het aantal vegan alternatieven.

Deze doelstelling maakt deel uit van het gepresenteerde wereldwijde 'Future Foods' programma. Dit programma richt zich op twee kerndoelen: mensen helpen over te stappen op gezondere voeding en de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen verminderen.

Unilever wil daarnaast:
- De voedselverspilling in haar directe wereldwijde activiteiten van fabriek tot schap halveren voor 2025;
- Het aantal producten dat voedzame voeding levert verdubbelen tegen 2025;
- Het aantal calorieën en de zout- en suikergehaltes in haar producten verder verlagen.

Hanneke Faber, President Foods & Refreshment van Unilever: ”Als een van ’s werelds grootste voedingsmiddelenproducenten kunnen we een kritieke rol spelen in de transformatie van het wereldwijde voedselsysteem. Het is niet aan ons om te bepalen wat mensen eten maar we kunnen wèl gezondere en plantaardige alternatieven toegankelijk maken voor iedereen. Dit zijn ambitieuze, verstrekkende doelstellingen die aangeven dat we een positieve bijdragen willen leveren aan de wereld.”

De doelstellingen van de Foods & Refreshment divisie ondersteunen Unilevers wereldwijde toezeggingen om voor 2023 een ontbossingsvrije toeleveringsketen te realiseren, 1 euro miljard te investeren in een nieuw klimaat- en natuurfonds en te zorgen dat 100% van haar plastic verpakkingen voor 2039 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is.

unilever.nl

Bron: Unilever