Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

  • 06 juli 2023

Schouten Europe introduceert de "Southern Fried Pops zonder Kip". Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plantaardige snacks en de noodzaak om vleesconsumptie te verminderen vanwege de klimaatverandering.

Volgens Daphne Sanders, productontwikkelaar bij Schouten, is gekozen voor de Southern Fried-smaak vanwege de populariteit ervan. Andere smaakvariaties zijn ook mogelijk, wat het product aantrekkelijk maakt voor zakelijke partners.

De pops zijn gemaakt van eiwitten uit soja en tarwe en op smaak gebracht met kruiden, specerijen en natuurlijke aroma's. Ze zijn het lekkerst als ze bereid worden in de airfryer, frituur of oven. Het product is volledig plantaardig, eiwitrijk en vezelrijk.

Volgens Kees van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten, kiezen consumenten steeds vaker voor eiwitrijke tussendoortjes. Het groeiende assortiment plantaardige opties in horecagelegenheden speelt hierbij een stimulerende rol. Uit onderzoek blijkt dat 27% van de frequente vleesvervanger-gebruikers in Nederland regelmatig vegetarische of plantaardige snacks eet.

Het segment van kipvervangers is het grootste binnen de wereldwijde markt voor vleesvervangers. Volgens marktonderzoeksbureau Markets and Markets zal de omzet van plantaardige kipvervangers in 2025 naar verwachting meer dan 13 miljard USD bedragen.

Schouten presenteert de Pops zonder Kip wereldwijd aan klanten in de detailhandel, out-of-home sector en voedselindustrie. Het product kan gegeten worden als snack, bij de warme maaltijd, in salades of in wraps.

Schoutenfood.com

Bron: Schouten Europe