Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
ProVeg International kondigt een samenwerking aan met toonaangevende organisaties om gezamenlijk de wereldwijde consumptie van bonen, erwten, peulvruchten, linzen en peulvruchten tegen 2028 te verdubbelen. Deze samenwerking markeert de lancering van de Beans is How-campagne, die als doel heeft het bewustzijn over bonen te vergroten en broeikasgasemissies uit het voedselsysteem te verminderen.
Bonen stoten slechts 10% van de schadelijke broeikasgassen uit die sommige dierlijke voedingsmiddelen veroorzaken. Ze zijn rijk aan voedingsstoffen, waaronder eiwitten, koolhydraten, vitaminen en mineralen, en vormen een betaalbaar alternatief voor vlees, met een gemiddelde prijs van $1 per 500 gram. Jasmijn de Boo, CEO van ProVeg, benadrukt dat bonen een ideale keuze zijn voor voedzame, betaalbare en klimaatvriendelijke maaltijden.
De Beans is How-campagne omvat verschillende initiatieven, waaronder het delen van lekkere bonenrecepten, het stimuleren van zelf bonen verbouwen en het lanceren van een "menu challenge" om bonengerechten op menu's van restaurants, cateraars, cafés, scholen en andere voedselaanbieders te promoten met de hashtag #bonenophemenu.
ProVeg wordt gesteund door wereldwijde organisaties, waaronder Google, The World Bean Council, het Bezos Earth Fund, de United Nations Foundation en de Kraft Heinz Company. Deze coalitie van game-changers uit diverse sectoren zal gezamenlijk een impact maken om de bonenconsumptie wereldwijd te vergroten.
Bron: ProVeg International
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec