Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Bedrijven maken allerlei afwegingen bij de keuze voor de manier waarop ze hun foodproduct op een duurzame manier verpakken. Dit keuzeproces wordt de komende 2 jaar onderzocht door HAS Hogeschool samen met De Haagse Hogeschool (HHs), de Hogeschool van Amsterdam (HvA), het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken en een brede groep aan food-en verpakkingsbedrijven.
Het doel hiervan is bedrijven in de hele foodketen te helpen de duurzaamste oplossing te kiezen als het gaat om product-verpakkingscombinaties. De focus van het project ligt daarbij op product-verpakkingscombinaties in de AGF-sector (groenten en fruit) en kant-en-klaar maaltijden/ maaltijdcomponenten (soepen, maaltijden, snacks). Binnen het onderzoek worden de keuzes die een bedrijf zou kunnen maken in kaart gebracht en hoe een bedrijf over deze keuzes kan communiceren met consumenten.
Bedrijven en brancheverenigingen die zijn aangesloten bij het consortium zijn: AKSV, Maître, Henri, Van Oordt, Eosta, Green Specialties Holland, GreenCo, GetPact, Trioworld, Bunzl, StarCuisine, Treasure Dim Sum Products en Royal Smilde.
Beeld: ©stockwars/Shutterstock.com
Bron: HAS Hogeschool
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec