Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Van 8 tot en met 14 maart vindt de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Sinds de eerste editie in maart 2018 is deze duurzaamheidscampagne een jaarlijks terugkerend initiatief. Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees worden deelnemers geïnspireerd om een week lang vegetarisch te eten.
Uit cijfers van onderzoeksbureau Blauw blijkt dat 46% van de Nederlanders de Week Zonder Vlees vorig jaar heeft gezien, in 2019 was dat percentage nog 43%. Het aantal deelnemers stijgt ook. Vorige jaar heeft 14% van de Nederlanders (2,4 miljoen mensen) meegedaan aan de campagne. In 2019 was dit 11%. In 2020 zijn maar liefst 200,4% meer vleesvervangers verkocht ten opzichte van een gemiddelde week.
De Nationale Week Zonder Vlees is een niet-commercieel initiatief. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees: “We hebben als stichting ook in 2021 weer gekozen voor een collectief partnermodel, waarin iedere partner op eigen wijze invulling geeft aan de campagne. Samen maken we deze week tot een nationaal succes.”
Bron: Nationale Week Zonder Vlees
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec