Merendeel consumenten let op keurmerk
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Merendeel consumenten let op keurmerk

  • 15 oktober 2020

Voor drie of de vijf Nederlanders spelen keurmerken een belangrijke rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes geeft aan zelfs altijd bewust voor producten te kiezen met een keurmerk. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Dierenwelzijn op nummer een

De populairste categorie keurmerk is dat van dierenwelzijn; 42% van de Nederlanders vindt dit soort keurmerken belangrijk. Gevold door keurmerken rondom natuur en milieu (32%) en keurmerken voor eerlijke handel (32%). Voor zowel keurmerken voor het welzijn van dieren en natuur en milieu geldt dat het belang ten opzichte van 2016 is gestegen.

Keurmerken op vers belangrijkst

De voedingsproducten die met een keurmerk worden gekocht zijn veelal verse producten. Vooral van vlees of vis worden vaak de varianten met keurmerk gekocht (62%). Dit sluit aan bij het belang van dierenwelzijn onder consumenten. Ook verse groenten en fruit (47%) en zuivel (41%) zijn populair onder de gekochte keurmerkproducten.

multiscope.nl

Bron: Multiscope