Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Koplopers in de out-of-home sector nemen de komende jaren concrete maatregelen voor het verduurzamen van verpakkingen, en het tegengaan van zwerfafval. In samenwerking met het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) is er een Brancheplan Duurzaam Verpakken opgesteld. Het streven van de bedrijven is onder meer om geen onnodige verpakkingen te gebruiken, en om verpakkingsmaterialen te gebruiken die zoveel mogelijk herbruikbaar en/of recyclebaar zijn. Daarnaast willen ze minder producten voor eenmalig gebruik uitgeven, denk aan rietjes en wegwerpbestek. Het brancheplan is op 15 januari door het KIDV gepubliceerd.
De out-of-home sector streeft naar een circulair systeem, waarin voedingsmiddelen en dranken buitenshuis en onderweg kunnen worden geconsumeerd op een verantwoordelijke manier. In het brancheplan staan doelstelling voor 2022 en 2025 om minder verpakkingen te gebruiken (reduce en reuse), om bewust om te gaan met grondstoffen (resource) en beter te recyclen. Behalve standaardverpakkingen zijn ook ambities gesteld op typische on-the-go verpakkingen zoals zakjes, servetten, plastic vorkjes, etc. en eenmalig te gebruiken producten.
Het brancheplan is beoordeeld door het College van Onafhankelijke Experts van het KIDV. Het College stelt dat de sector ambitieuze doelen stelt om verpakkingen te verduurzamen, met name op het gebied van preventie. Daarmee gaat de sector namelijk in tegen de algemene trend om juist steeds meer voedsel in meeneem- en klein-verpakkingen te verpakken.
Bron: © KIDV
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec