Kerry Dairy Consumer Foods brengt een vernieuwende impuls in de zuivelmarkt met de introductie van Smug Dairy, een nieuwe gekoelde merklijn die zuivel en haver combineert. Deze stap wordt gezien als een primeur in de categorie in het Verenigd Koninkrijk.
De lancering omvat zes producten: drie alternatieven voor 'cheddar'-kaas, twee boterachtige producten en een soort melk. De retailers zullen deze producten gefaseerd introduceren vanaf 25 maart, met Tesco en Morrisons die tegen mei het volledige assortiment op voorraad zullen hebben. Volgens Kerry Dairy is het doel van deze stap om echte innovatie in de zuivelcategorie te brengen en de zwart-wit percepties van de zuivel- en niet-zuivelmarkten te doorbreken.
Smug's cheddar kaas bevat 35% minder verzadigd vet en heeft een kleinere CO2-voetafdruk dan "standaard kaas", claimt Kerry Dairy Consumer Foods. Gegevens van YouGov en ComRes wijzen uit dat één op de vier Britse shoppers overweegt hun consumptie te verminderen vanwege gezondheids-, milieu- en ethische overwegingen.
Victoria Southern, directeur strategie, marketing en innovatie bij Kerry Dairy Consumer Foods, benadrukt het innovatieve karakter van deze lancering. Ze stelt dat de productlijn van Smug Dairy niet alleen een nieuwe manier biedt voor zuivelliefhebbers om zuivel te consumeren, maar ook een zuivelcategorie creëert die klaar is voor de toekomst. "Het Smug Dairy assortiment heeft 40% minder verzadigde vetten en bespaart tot 54% minder CO2e-uitstoot per kilogram dan traditionele zuivelproducten, zonder in te leveren op de rijke en romige smaak waar consumenten van houden," voegt ze eraan toe.
Met deze lancering streeft Kerry Dairy Consumer Foods naar voortdurende innovatie en duurzaamheid in de zuivelindustrie om een betere toekomst te inspireren.
Bron: Kerry Dairy Consumer Foods