Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Gezonder eten is bij veel mensen niet alleen nog maar een goed voornemen, steeds vaker wordt de start van het nieuwe jaar gezien als de draad weer oppakken. Voor een groot deel van de Nederlanders is gezonder eten aan de orde van de dag, al is dit niet altijd even makkelijk, zeker voor gezinnen met kinderen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Gezonder Eten’ van Albert Heijn, uitgevoerd door Blauw Research.
Zes op de tien ouders vindt het lastig om hun kinderen gezond te laten eten. Zo geef 33% aan dat hun kind meer wordt verleid door ongezond eten dan door gezond eten. Een kwart mist inspiratie om hun kinderen gezond te laten eten. En voor 20% zit het probleem in de prijs: gezond eten is volgens hen duurder.
Twee op de vijf respondenten geeft aan dat zij zeker wel aan hun dagelijkse hoeveelheid groente komen. Hetzelfde aantal respondenten twijfelt erover en 20% zegt zeker niet genoeg groente te eten. Daarnaast wist slechts een kwart van de respondenten de juiste dagelijkse hoeveelheid groente, namelijk 250 gram. Bijna de helft van de ondervraagden denkt dat dit 200 gram is.
Bron: © Albert Heijn
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec