Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Onder de naam ‘Taste the Dutch Masters’ starten het ministerie van LNV, Slow Food Nederland, het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) en de Nederlandse provincies een campagne.
Carola Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit gaf op vrijdag 17 januari het startsein van de campagne op de Grüne Woche in Berlijn. Met de campagne willen ze af van het beeld van tulpen, kaas en klompen.
Er worden ongeveer 30 streekproducten onder de aandacht gebracht. Enkele voorbeelden: Boeren-Goudse Oplegkaas, Boeren-Leidse kaas, geitenkaas en droge geitenworst, Boeren meshanger kruidenkazen, zachte witflorakaas, mozzarella en affumicata en uiteraard Boerenkaas. Tijdens de Grüne Woche, die 10 dagen duurt, toont een aantal deelnemende ondernemers bij toerbeurt hun producten.
De campagne past in een streven naar een betere verbinding tussen boeren en burgers. Ook sluit de campagne aan op ontwikkeling van kringlooplandbouw. Daarnaast wil het ministerie LNV hiermee de waardering voor het voedsel en het werk van boeren verhogen.
Bron: © Ministerie LNV
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec