LNV: Streekproducten als toeristentrekker
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

LNV: Streekpro­ducten als toeristen­trekker

  • 22 januari 2020

Onder de naam ‘Taste the Dutch Masters’ starten het ministerie van LNV, Slow Food Nederland, het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) en de Nederlandse provincies een campagne.

Carola Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit gaf op vrijdag 17 januari het startsein van de campagne op de Grüne Woche in Berlijn. Met de campagne willen ze af van het beeld van tulpen, kaas en klompen. 

Deelnemende ondernemers

Er worden ongeveer 30 streekproducten onder de aandacht gebracht. Enkele voorbeelden: Boeren-Goudse Oplegkaas, Boeren-Leidse kaas, geitenkaas en droge geitenworst, Boeren meshanger kruidenkazen, zachte witflorakaas, mozzarella en affumicata en uiteraard Boerenkaas. Tijdens de Grüne Woche, die 10 dagen duurt, toont een aantal deelnemende ondernemers bij toerbeurt hun producten.

Boer-burger verbinding

De campagne past in een streven naar een betere verbinding tussen boeren en burgers. Ook sluit de campagne aan op ontwikkeling van kringlooplandbouw. Daarnaast wil het ministerie LNV hiermee de waardering voor het voedsel en het werk van boeren verhogen.

Bron: © Ministerie LNV