Empack: Beter of sneller verpakken?
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Empack: Beter of sneller verpakken?

  • 08 maart 2016

Empack, de verpakkingsvakbeurs van Nederland, opent op 12, 13 en 14 april aanstaande in de Jaarbeurs voor de 14e keer haar deuren. Op deze jaarlijkse vakdagen voor de verpakkingsindustrie komen professionals samen voor het nieuwste op het gebied van verpakkingen, verpakkingsmachines en –diensten.

Wilt u besparen op verpakken of juist meer toegevoegde waarde leveren met uw verpakking? Op Empack vindt u talloze mogelijkheden bij circa 40 sprekers en meer dan 375 exposanten.

Vertrouwen en groei

Het CBS verwacht verdere groei voor Nederland in 2016. Dat geeft ruimte voor optimisme en nieuwe initiatieven in de verpakkingssector. Er wordt een flinke groei van meer dan 20% aan aanbodzijde verwacht. Dit komt mede door het vertrouwen in de markt, een sterke voorgaande editie en omdat Empack na het wegvallen van Macropak de enige verpakkingsvakbeurs in Nederland is. Onder het motto: ‘verpak uw kansen’ stimuleert Empack de verpakkingsindustrie om de mogelijkheden die gaan komen met beide handen te grijpen.

‘Verpak uw kansen’

Topseminars

Het doel van het hoogstaande seminarprogramma is om bezoekers te inspireren en vanuit de praktijk concrete handvatten te bieden aan de verpakkingsketen. 40 seminars over 3 dagen brengen actuele en waardevolle onderwerpen als biobased packaging, personaliseren met print, webretail packaging, printed electronics en verduurzaming van de verpakkingsketen. Het volledige seminarprogramma is te vinden op de site www.empack.nl.

Label&Print

Een belangrijk onderdeel op Empack is Label&Print. Op Label&Print nemen meer dan 80 exposanten de bezoeker persoonlijk mee naar de toekomst van labelling, printing en convertering van verpakkingen. Daarnaast zijn, samen met onder andere de branchekennis van het netwerkplatform Grafimedia Studiegroep, topsprekers en experts geselecteerd die hun kennis en visie delen. Zij informeren het publiek over de laatste trends op actuele onderwerpen als digitaal drukken, personaliseren, linerless labelling, veredelingstechnieken, nieuwe technologische ontwikkelingen en etikettering wetgeving.

Meer internationale exposanten

Empack en Label&Print zijn samen goed voor circa 375 deelnemende bedrijven. Alle sectoren binnen de verpakkingsindustrie zijn goed vertegenwoordigd. Voor de bezoeker is er een ideale verdeling met twee derde vertrouwde namen en voor de rest nieuwe exposanten. De beurs wordt duidelijk internationaler. Meer dan 50 buitenlandse bedrijven kiezen voor Empack en Label&Print als het platform om de Nederlandstalige verpakkingsmarkt te ontmoeten.  

CarrièrePunt

Het doel van Empack is om de Nederlandse verpakkingscommunity te stimuleren en faciliteren. Een belangrijke voorwaarde voor duurzame groei van een organisatie is dat de juiste mensen op de juiste plaats zitten. Voor zowel deelnemende bedrijven als bezoekers is er het full-service CarrièrePunt georganiseerd. Naast een goed gevulde vacaturewand, zijn er de recruitmentspecialisten van Lytz te vinden voor geheel vrijblijvend loopbaan- en vacatureadvies.

e-commerce verpakkingen

In 2015 werden maar liefst 190 miljoen pakketjes in Nederland bezorgd. Het afgelopen jaar hebben webshops een duidelijke groei laten zien. De verzendverpakkingen die gebruikt worden binnen de e-commerce sector zijn nog niet altijd optimaal. De verscheidenheid aan producten stellen steeds andere eisen aan de verpakking om de inhoud veilig en effectief te kunnen verzenden. Uiteraard is het juiste volume een belangrijke kostendriver, maar ook houdbaarheid, duurzaam en communicatiewaarde worden steeds belangrijker. Op Empack zijn er legio mogelijkheden en nieuwe inzichten te vinden om slimmer te verzenden.

Zo heeft Thuiswinkel.org in samenwerking met de Vereniging van Nederlandse Papier en Kartonfabrieken (VNP) een onderzoek laten uitvoeren de best practices, innovaties en trends en ontwikkelingen voor e-commerce verzendverpakkingen. Margreeth Pape, Adviseur Logistiek en Duurzaamheid zal op Empack voor het eerst de resultaten van dit onderzoek delen. Verder neemt key-note speaker Joseph Hotchkiss, voormalig Director of the School of Packaging van het Michagan State University, de bezoeker mee in trends in e-commerce verpakkingen uit de Verenigde Staten. Het volledige programma is te vinden op de site!

www.empack.nl

Bron: © Empack