BOON Zet Nieuwe Koers: Focus op Duurzaamheid en Bonen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

BOON gaat focussen op bonen

  • 25 januari 2024

BOON heeft onlangs aangekondigd te stoppen met de verkoop van hun populaire vleesvervangers in de detailhandel. Het bedrijf heeft besloten meer te gaan focussen op bonen.

BOON gelooft dat de uitdaging om duurzamer te leven vereist dat we anders naar voedselproductie en consumptie kijken. Het bedrijf pleit voor een groter aandeel plantaardige voeding van lokale en biologische oorsprong, met een gezond verdienmodel voor alle schakels in de keten. Hierbij staat minder ultra-bewerkt voedsel centraal, met bonen als voornaamste ingrediënt.“Onze focus is verschoven naar minder bewerkt en meer natuurlijk voedsel, uiteraard met bonen in de hoofdrol. We willen bijdragen aan het versterken van landbouw, natuur en biodiversiteit,” verklaarde BOON.

Voortzetting in foodservice en innovatie met 'Pakje BOON'

Ondanks de stopzetting in de retailsector blijft BOON actief in foodservice, waar er volgens hen nog ruimte is voor uitbreiding van het sojavrije en plantaardige aanbod. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar 'Pakje BOON' gelanceerd, een concept dat het conservenschap nieuw leven heeft ingeblazen. BOON wil blijven innoveren en inspireren, met bonen in de hoofdrol, door de producten van de professionele lijn BOON Chefs in de foodservice te blijven aanbieden.

Boonbonen.nl

Bron: BOON