Albert Heijn op weg naar B Corp certificering
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Albert Heijn op weg naar B Corp certificering

  • 19 april 2023

Albert Heijn zet de stap richting B Corp certificering. Albert Heijn heeft als missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’. De B Corp certificering sluit naadloos aan bij de beweging die Albert Heijn maakt richting een gezonde, sociale en duurzame samenleving. 

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Voor Albert Heijn is de duurzame weg de enige weg richting de toekomst. Daar zetten we iedere dag stappen voor, grote en kleine. Dat doen we niet alleen, ook maar samen met al onze partners. We realiseren ons dat deze tijd van transitie vraagt om oplossingen en versnelling. Als Albert Heijn zoeken we altijd naar manieren om op een positieve manier het verschil te maken en impact te realiseren. De onafhankelijke toetsing vanuit B Lab, die tot B Corp certificering kan leiden, zet dit kracht bij.’’  

De wereld beter achterlaten 

Albert Heijn zet in op de verduurzaming van het voedselsysteem in de hele keten op een manier die alle vijf de pijlers van B Corp certificering raakt: governance, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Door onder andere minder voedsel te verspillen, anders te verpakken en meer vega(n) en plantaardige producten in het assortiment op te nemen. Maar bijvoorbeeld ook door duurzamer transport, minder uitstoot van broeikasgassen, betere bescherming van mensenrechten en het ontwikkelen van productiemethoden die beter zijn voor dier, natuur en mens. Marit van Egmond licht toe: “Met het B Corp-raamwerk krijgen we inzicht in waar we onze sociale en ecologisch prestaties nog verder kunnen verbeteren. Met deze inzichten kunnen wij samen met iedereen in de voedselketen zorgen dat we met onze inspanningen een positieve bijdrage leveren om de wereld beter achter te laten.” 

Ah.nl

Bron: Albert Heijn