Bij Sleegers Techique bv staat de combinatie tussen hightechoplossingen en ambachtelijk vakwerk centraal. Dat heeft in de afgelopen jaren vele machines en productielijnen opgeleverd, die perfect passen bij wat de klant voor ogen heeft. Op deze projecten zijn ze bijzonder trots.
Iedereen kent ze wel: de gemarineerde riblapjes voor de barbecue. In de supermarkt koop je ze per vier of zes in een doorzichtig schaaltje. De machine moet de plakjes snijden en marineren, waarna ze gestapeld kunnen worden. Dat stapelen kan op elkaar of dakpansgewijs. Vervolgens moet ontnest worden, dus het vlees op een schaaltje leggen, en verpakt worden. Voor Huub Sleegers blijft dit een bijzonder project, want het is de allereerste machine (de VI-01) die hij helemaal zelf heeft gebouwd in opdracht van een supermarktketen.
Toen Sleegers met zijn eigen merk begon, was de carpacciolijn de eerste machine die hij daarvoor ontwierp. En daar kwam heel wat bij kijken. Want carpaccio wordt gepresenteerd met folietjes ertussen. Bovendien ligt het malse vlees niet op elkaar, maar op mooie wijze in een cirkel over elkaar heen. Sleegers Technique bv ontwikkelde hiervoor een unieke productielijn. Wie tegenwoordig carpaccio in de supermarkt koopt, kan erop rekenen dat het vlees gesneden en verpakt is door een machine uit Nieuwkuijk.
Lidl wil voet aan de grond krijgen in Amerika. Sleegers Technique bv ontwierp daarvoor een hamburgerlijn van maar liefst 40 meter. Alles is op aanvraag van de klant gebouwd. Van het vormen van de hamburger tot het underleaven, stapelen en verpakken: deze hamburgerlijn verzorgt het complete proces. En omdat ze gek zijn op hamburgers in Amerika, lopen er maar liefst vier lijnen naast elkaar. De volgende stap is om de productiesnelheid omhoog te krijgen. Mogelijk kunnen er dan in de toekomst 400 hamburgers per minuut geproduceerd worden.
Bron: © Sleegers Technique