Verkooptruc met domeinnamen, trap er niet in!
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Verkooptruc met domeinnamen, trap er niet in!

  • 20 mei 2019
  • Door: Saskia Stender

Iedereen moet zichtbaar zijn op internet. Je bent gevestigd in Nederland en hebt een domeinnaam gekozen die eindigt op .nl of je gaat voor de internationale uitstraling met .com.

Dan word je op vrijdagmiddag ineens gebeld door een bedrijf dat zich bezighoudt met de controle op dubbele domeinnaamregistraties, of zoiets. Er schijnt een probleem te zijn. Geloof het of niet, er is een bedrijf dat heeft aangegeven een website te willen beginnen met dezelfde domeinnaam als jouw bedrijf, maar dan op de .info of .tv of .nu extensie. Dat is slecht nieuws. 

Maar, gelukkig heeft de man die je aan de lijn hebt de oplossing ook meteen voor handen. Jij schijnt een ‘eerste registratierecht’ te hebben. Maar dan moet je dat direct via hem regelen. De kosten? € 1.200,- exclusief BTW. 

Trap er niet in!

Aangezien wij ook geregeld domeinnamen registreren voor onze relaties krijgen wij meldingen over deze domeinnaamverkopers. Gelukkig vragen onze klanten eerst advies aan ons en trappen ze er niet direct in.  

Helaas komt het voor dat in een paniekmodus wel tot aankoop is overgegaan. Als je dan nagaat dat een domeinnaam nog geen € 20,- per jaar kost is dit erg duur betaald. 

Het is een eenvoudige verkooptruc. De paniek die wordt gecreëerd is een schijn-urgentie. Goed voor de verkoop, maar pure misleiding.

Wil je weten of de betreffende domeinnaam nog vrij is? Kijk dan op www.sohosted.com. Of neem contact met ons op.

www.wallbrinkcrossmedia.nl 

Bron: Vakblad Voedingsindustrie