Vendrig in een ‘fris jasje’
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Vendrig in een ‘fris jasje’

  • 15 oktober 2018

Vendrig maakt een frisse start. Met een nieuwe huisstijl, slogan, website en een nieuw logo wil het familiebedrijf uit IJsselstein duidelijker uitdragen waar het voor staat.

Vendrig verzorgt werkkleding, persoonlijke beschermingsmiddelen en hygiëneproducten voor verschillende branches. Het adviseert en begeleidt in het volledige proces: de aanschaf, het onderhoud en het beheer. “Onze nieuwe stijl is een logische stap voor ons bedrijf”, legt algemeen directeur Rudolf Vendrig uit. “Als je altijd bezig bent met het verfrissen van werkkleding, dan is het goed om ook je eigen jasje te verfrissen.”

Vertrouwde service

De belangrijkste vraag is: wat verandert er precies voor de klant? Rudolf: “We bieden nog steeds de vertrouwde service die je van ons gewend bent. Maar we merkten dat onze vorige uitstraling niet meer aansloot op wat wij wilden communiceren naar klanten. Het was dus een goed moment om duidelijker in kaart te brengen waar we voor staan.”

Opvallende slogan

Om in één woord te vangen wat Vendrig betekent voor klanten, werd een nieuw woord bedacht: verfrissig. Dat woord omvat de vijf pijlers van Vendrig: representatief, hygiënisch, veilig, inzichtelijk en vertrouwd. “Onze missie blijft hetzelfde: een schone werkplek en veilige en frisse werkkleding voor iedere medewerker”, voegt de algemeen directeur toe.

De ontwikkeling van Vendrig

De directie bestaat uit Rudolf Vendrig, Patrick Vlooswijk en Micha Hamer. Zij leiden het familiebedrijf dat bijna zestig jaar geleden door hun grootvader is gestart. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren dermate uit zijn jasje dat het eind vorig jaar naast het bedrijfspand aan de Produktieweg een tweede pand in IJsselstein betrok. Op dit moment heeft Vendrig ruim 100 medewerkers in dienst.

‘Directeur aan de lijn’

Ondanks de groei is Vendrig nog steeds een informele organisatie, aldus Rudolf. “Een middelgroot bedrijf heeft zijn voordelen. De grote jongens in de markt zijn vaak ‘spreadsheet-bedrijven’. Zij zijn vooral bezig de aandeelhouders tevreden te stellen en hebben de klant niet op één staan. Bij ons is dat totaal anders: hier staat de werkkledingdrager centraal. Ook zijn de lijnen kort. Als je belt en om de directeur vraagt, krijg je mij of een van de twee andere directieleden aan de lijn. Over vijf jaar zal dat nog steeds zo zijn, en over tien jaar ook.”

www.vendrig.nl

Bron: © Vendrig