Unilever stimuleert ijsverkoop met slimme vrieskisten
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Unilever stimuleert ijsverkoop met slimme vrieskisten

  • 24 juli 2023

Unilever heeft de inzet van zijn intelligente vrieskistensysteem verhoogd in een poging om beter in te spelen op de groeiende ijsmarkt. Het bedrijf heeft in totaal 3 miljoen koelkasten wereldwijd, waarvan 50.000 worden geclassificeerd als intelligente vrieskisten. Deze apparaten, die voornamelijk te vinden zijn in gemakswinkels, vormen een essentieel onderdeel van hun strategie om te profiteren van de voorspelde 5,7% groei in de wereldwijde ijsmarkt tussen 2023 en 2028. 

De geavanceerde vrieskisten kunnen automatisch openen zodra een klant een bestelling plaatst en contactloos betaalt. Verschillende van deze koelkasten werken op hogere temperaturen om de energiekosten te verlagen, terwijl andere gebruik maken van slimme technologie om aan te geven wanneer ze moeten worden bijgevuld. In de toekomst kunnen deze apparaten mogelijk worden gebruikt om de consumentenvraag te voorspellen.

Het kopen van een ijsje is vaak een ongeplande activiteit. Als een specifiek ijsje niet beschikbaar is op het moment dat een klant er zin in heeft, gaat de verkoop verloren. Dankzij camera's in de slimme vrieskisten van Unilever worden er periodiek foto's gemaakt die naar de cloud worden gestuurd en geanalyseerd met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit systeem stelt winkeliers in staat om op tijd te weten wanneer ze de voorraad van een bepaald ijsje moeten aanvullen of bijbestellen.

Unilever.com

Bron: Foto: ©MikeEdwards/Depositphotos.com