Tyson Foods, een van ’s werelds grootste voedingsmiddelenbedrijven en erkend leider op het gebied van eiwitten, introduceert onder de bekende merknaam Tyson® een assortiment kippenvleesproducten in de Europese Foodservicemarkt, waaronder restaurants, enkele cafetaria's en cateraars. Het merk biedt 28 diepvriesproducten in categorieën variërend van gepaneerd, spiesen, rauw en gebakken. Alle producten zijn ontwikkeld binnen Tysons innovatiecentra om aan de smaakverwachtingen van de consument te voldoen en met het oog op duurzaamheid.
"De wereld ontwikkelt zich in snel tempo. Klanten van vandaag worden geconfronteerd met obstakels en moeten zich snel aanpassen aan veranderingen", aldus Brett Van de Bovenkamp, Regional President bij Tyson Foods Europe. "Wij bieden onze klanten lokaal afgestemde oplossingen door gebruik te maken van onze bronnen en inzichten, innovatie en R&D uit meerdere markten.
“Met twee innovatiecentra in Europa beschikken we over getalenteerde lokale teams, die ons helpen om nieuwe klanten, kanalen en regio’s te bedienen”, zegt Felipe Castillo, Director of Marketing and Innovation bij Tyson Foods Europe. "We willen aan de behoeften van klanten voldoen met een uitgebreid productportfolio, waaronder Tyson-producten, met aandacht aan duurzaamheid.”
De meertalige productverpakking bevat in totaal 13 talen om aan de eisen die klanten stellen op het gebied van taal en etiketten te voldoen. Alle verpakkingen zijn bovendien volledige recyclebaar. De in Europa geproduceerde artikelen worden verpakt in recyclebaar materiaal dat voor 50 procent uit bioplastic bestaat. Artikelen uit Thailand en Brazilië worden verpakt in recyclebaar monolayer plastic.
Tyson Foods heeft in 2019 de Europese activiteiten van BRF S.A. overgenomen, in lijn met Tysons groeistrategie om het aanbod aan eiwitten met toegevoegde waarde internationaal uit te breiden en klanten in Europa beter te bedienen.
Bron: © Tyson Foods