In het ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-programma, waarin 300 melkveehouders exclusief duurzame melk voor Albert Heijn leveren, zijn weer nieuwe mijlpalen bereikt. Zo is het programma door Milieu Centraal beoordeeld als Top bedrijfslogo – de hoogst haalbare score. Daarnaast is het zuivelassortiment bij de supermarktketen uitgebreid, waardoor nieuwe melkveehouders zijn toegetreden.
Ika van de Pas, directeur Milieu Centraal: “Het logo van het ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-programma is in onze Keurmerkenwijzer als Top bedrijfslogo erkend. Een bedrijfslogo behoort tot de top als het voldoet aan een strenge, betrouwbare controle en ambitieuze eisen op gebied van milieu, dierenwelzijn of mens en werk. Milieu Centraal vindt het belangrijk dat bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen voor een beter milieu en consumenten een duurzamere keuze bieden.”
Met het programma willen Royal A-ware en Albert Heijn een duurzamere en transparante productieketen voor zuivelproducten realiseren. Het aantal melkveehouders dat in dit programma meedoet, is met 10% toegenomen. Inmiddels leveren ca. 300 boeren melk die verwerkt wordt tot Albert Heijn-producten met het ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-logo. Voor de extra inspanningen krijgen de melkveehouders in het programma een premie van 5ct per liter bovenop de prijs van weidemelk.
Het programma ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’ draagt bij aan de ambitie van Albert Heijn om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen: niet alleen gezonder en gevarieerder, maar ook duurzamer.
Bron: Royal A-ware