Supermarkten zetten flinke stappen op het gebied van IMVO
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Supermarkten zetten flinke stappen op het gebied van IMVO

  • 19 oktober 2021

Drie jaar na de ondertekening van het IMVO-convenant Voedingsmiddelen zijn supermarkten, aangesloten bij het CBL, hard op weg hun beleid volledig volgens de OESO-richtlijnen uit te voeren. Zo scoren supermarkten 91 procent op de integratie van het IMVO-beleid in de bedrijfsvoering. Op het gebied van het prioriteren van risico’s in de keten is dat 88 procent, dat blijkt uit de CBL-rapportage ‘IMVO-risicomanagement in de supermarktbranche’ die op 19 oktober 2021 is gepubliceerd. De derde jaarmeting, uitgevoerd in de periode juli-augustus 2021, laat zien dat de supermarktbranche op bijna alle onderwerpen vooruitgang heeft geboekt. 

Risico’s beter in beeld

Er is meer inzicht in tweedelijnsproductielocaties en betere bekendheid van de geografische herkomst van producten en grondstoffen. De belangrijkste verbetering is dat supermarkten beter in beeld hebben welke risico’s er in de keten zijn en er is flinke vooruitgang geboekt in het opstellen van concrete plannen van aanpak met activiteiten om risico’s te verminderen. 

Inzet blijft noodzakelijk

Supermarkten blijven zich inzetten om de aandachtspunten die uit de rapportage komen, aan te pakken. Zo blijft het voor supermarkten bijvoorbeeld een aandachtspunt om een goed werkend klachtenmechanisme op te zetten. Ook blijven zij werken aan concrete projecten op individueel niveau, samen met de branche en met andere convenantspartijen. 

Lees het volledige rapport ‘IMVO-risicomanagement in de supermarktbranche’
cbl.nl

Bron: CBL