Redefine Meat introduceert nieuwe generatie ‘nieuw-vlees’
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Redefine Meat introdu­ceert nieuwe generatie ‘nieuw-vlees’

  • 12 juni 2025

Redefine Meat heeft een nieuwe generatie plantaardig vlees gelanceerd in Nederland. De eerste twee producten: Redefine Burger en Redefine Beef Mince, zijn verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS, Vomar en Picnic. De nieuwe producten zijn speciaal ontwikkeld voor gebruik thuis en vallen op door hun verbeterde samenstelling én voedingswaarden.

Minder vet, meer eiwit en Nutri-Score A

Volgens Redefine Meat bevatten de producten tot 90 procent minder verzadigd vet en 11 tot 16 gram meer eiwit per 100 gram, afhankelijk van het type. Beide dragen Nutri-Score A, zonder in te leveren op smaak of textuur. Dankzij geavanceerde technologieën bieden ze bovendien een rijkere en vollere vleeservaring.

Samenwerking met chefs en slagers

Het vernieuwde assortiment kwam tot stand in samenwerking met chef-koks, slagers en consumenten. CEO en medeoprichter Eshchar Ben-Shitrit licht toe: “Smaak staat centraal in onze productontwikkeling, omdat we beseffen dat een positieve ervaring stimuleert tot herhaalaankoop. Om consumenten überhaupt tot een aankoop te stimuleren, is het gebruik van premium ingrediënten, die tot een gezonde samenstelling leidt ontzettend belangrijk. Daarom zijn dit de twee factoren die wij, hand in hand, voor de nieuwe generatie van onze producten onder de loep hebben genomen.”

Redefinemeat.com

Bron: Redefine Meat