Positieve impact productketens door inkoopkracht
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Positieve impact productketens door inkoopkracht

  • 21 januari 2022

Door het groeiende aantal bewuste consumenten en strengere wetgeving – onder meer op het gebied van ontbossing, voedselkwaliteit en mensenrechten – voelen steeds meer bedrijven de urgentie om hun (internationale) productketens te verduurzamen. ImpactBuying stelt organisaties én consumenten in staat met hun inkoopkracht een bewezen positieve impact te maken in toeleveringsketens. Het bedrijf wil een beweging in gang zetten naar duurzaam en verantwoord inkopen, om zo lokale gemeenschappen en hun natuurlijke omgeving structureel te versterken.

Door te fuseren met SIM Supply Chain Information Management, wordt ImpactBuying een Europese koploper als het gaat om de verduurzaming van leveranciersketens. Door de krachtenbundeling kunnen de beide bedrijven – die samen verdergaan als ImpactBuying – klanten helpen te voldoen aan nieuwe EU-wetgeving en de sociale en milieueffecten van hun activiteiten in positieve zin beïnvloeden. Ook wordt voor het eerst mogelijk om “Impact stories” tot op productniveau te delen met de consument, zodat deze bij de aankoop van producten een weloverwogen keuze kan maken.

Het internationale team van impactspecialisten bestaat voor bijna 70% uit vrouwen en wordt geleid door Co-CEO’s Marjan de Bock-Smit en Leontien Hasselman-Plugge. Momenteel ondersteunt ImpactBuying bedrijven als Ahold Delhaize, Jumbo, COOP, Praxis, Action en HEMA met behulp van de allerlaatste technologie en data-verificatie. Met de aanwezigheid in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Zweden is de afgelopen 13 jaar een sterke geografische footprint gerealiseerd. ImpactBuying is marktleider in Nederland en België en wil groei realiseren in Noordwest-Europa.

Impactbuying.com

Beeld: Marjan de Bock-Smit (l) en Leontien Hassel-Plugge

Bron: Impactbuying