Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Door de inzet van nudges op de winkelvloer koopt de consument in de supermarkt meer groenten en fruit zo bleek uit het experiment in 2018 van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF). Deze keer onderzoekt NAGF welke nudges - duwtjes in de goede richting - er mogelijk zijn in de online omgeving van supermarkt Hoogvliet.
Meer groenten en fruit eten vraagt om gedragsverandering. En dat bereik je niet zomaar. Uit het experiment in 2018 is gebleken dat de toegepaste nudges op de winkelvloer een positief effect hebben op de verkoop van groenten en fruit. Shoppers gaven aan de nudges niet gezien te hebben maar werden er wel door beïnvloed. Om te onderzoeken wat er nog meer mogelijk is om de consument te helpen om voor meer groenten en fruit te kiezen gaat NAGF nu testen op welke manier nudges ook toegepast kunnen worden in een online omgeving en of daar dezelfde positieve effecten te behalen zijn als in een fysieke omgeving. Deze keer worden de nudges gedurende een aantal weken ingezet op de website van Hoogvliet én in de Hoogvliet bestel-app.
Karin Bemelmans, coördinator Nationaal Actieplan Groenten en Fruit: "Mede door corona heeft het online winkelen een vlucht genomen. Om de consument te helpen vaker voor groenten en fruit te kiezen is het van belang dat wij ons ook richten op de online omgeving."
Het onderzoek zal lopen van 24 mei t/m 20 juni en de resultaten zijn na de zomer beschikbaar.
Bron: Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec