Wat is de impact van de grote veranderingen van deze tijd op de toekomstige strategie van voedings- en drankenbedrijven? Lees erover in het trendrapport ‘Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021’.
Om voorop te blijven lopen als foodbedrijf én een gezonde winst te behouden, is het essentieel om op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de sector. Er verandert veel, en continu: door handelsoorlogen, klimaatverandering en voedselveiligheidsvoorschriften die steeds strenger worden. Door veeleisender consumenten en door opkomende technologieën die immers van grote invloed zijn op onder andere traceerbaarheid en duurzaamheidsinspanningen. Excelleren in deze complexe wereld was voor de food- en drankensector nog nooit zo uitdagend en een digitale transformatie is een dwingende noodzaak.
Bij Aptean wilden ze meer weten over de impact van deze en andere veranderingen op de toekomstige strategieën van voedings- en drankenbedrijven wereldwijd. Ze gaven daarom marktonderzoeksbureau IDC de opdracht hiernaar onderzoek te doen. Ruim 700 voedings- en drankenbedrijven deden mee.
Het resultaat van dit onderzoek is een interessant trendrapport: Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021 (ook in het Nederlands beschikbaar). Ontdek wat de strategische prioriteiten zijn van succesvolle organisaties. Lees over wat de impact is van een digitale transformatie. Hoelang kunnen voedings- en drankenbedrijven die daarin nog niet ver zijn, nog wachten? Hoe langer het duurt voor er actie wordt ondernomen, des te meer voordeel ervaren de concurrenten.
Benieuwd naar meer? Download hier een gratis exemplaar van het Trendrapport.
Bron: Vakblad Voedingsindustrie 2021