Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
De Nederlandse consumptie van brood zat in 2022 weer in de lift, maar is nog niet op het niveau van voor de coronacrisis. Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC).
Maar liefst 92% van de Nederlanders van vijftien jaar en ouder eet op een gemiddelde dag brood. Veruit het meeste brood wordt gegeten tijdens de lunch, gevolgd door het ontbijt. 74% van de Nederlanders eet brood bij de lunch, 50% eet brood bij het ontbijt. Een veel kleiner percentage (14%) eet brood bij het avondeten. De Nederlander eet gemiddeld 3,8 sneetjes of broodjes per dag. De helft hiervan wordt tijdens lunch gegeten.
De volkoren boterham wordt nog altijd het meest gegeten. Die wordt al drie jaar achter elkaar door 47% van de ondervraagden gegeten. De meergranen boterham staat op plek 2, gevolgd door de luxe broodjes. Opvallend is dat een witte boterham vaker wordt gegeten dan een tarwe boterham en dat gevuld brood populairder is dan deze boterhammen. 79% van de Nederlanders denkt dat brood gezond is, 88% denkt dat volkoren brood gezond is. De belangrijkste aspecten van brood zijn: smaak, voedzaam, gezond en betaalbaar. Helemaal onder aan de lijst staan duurzaam en plantaardig.
Bron: Nederlands Bakkerij Centrum
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec